توضیح معاون استاندار خوزستان درخصوص تجمع زایران در مرز شلمچه


توضیح معاون استاندار خوزستان درخصوص تجمع زایران در مرز شلمچه

اهواز - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در خصوص تجمع گروهی از زایران اربعین در مرز شلمچه برای عزیمت به کشور عراق توضیحی ارایه داد.

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از استانداری خوزستان ولی اله حیاتی بیان کرد: حدود ۲۵۰ نفر از شهروندان آبادان و خرمشهر امروز جمعه قصد پیاده روی به سمت مرز شلمچه را داشتند که با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و ممانعت کشور عراق در پذیرش زوار خارجی، با تدبیر صورت گرفته در ورودی و خروجی شهرستان‌ها، عوامل انتظامی و مرزبانی با ایست بازرسی مانع آنها شدند.

وی گفت:متاسفانه تعدادی از زایران با مقاومت و تندروی، قصد رفتن به سمت مرز شلمچه را داشتند که با حضور فرماندهی انتظامی خوزستان برای توجیه و قانع کردن زایران اربعین، و توضیح تبعات بهداشتی و پیامد خطرآفرین ناشی از تجمع‌ها، با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و از سویی پذیرش نکردن زایران از سوی کشور عراق، آنها متقاعد شده و هم اکنون در حال بازگشت از مرز هستند.
این گزارش حاکیست حضور میدانی مسوولان امنیتی و انتظامی خوزستان از جمله معاون امنیتی و انتظامی استانداری، فرماندهی انتظامی استان و ماموران مرزبانی این موضوع را مدیریت کرد.

بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا امسال به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، زایران اربعین از ایران به عراق نخواهند رفت و کشور عراق نیز اعلام کرد که امسال پذیرای زایران خارجی نیست.

کلیپی از تجمع تعدادی از شهروندان آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه به منظور سفر به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در فضای مجازی منتشر شد که در آن مرزبانان مانع سفر آنها شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)