والدین در دوراهی رفتن یا نرفتن فرزندانشان به مدرسه


والدین در دوراهی رفتن یا نرفتن فرزندانشان به مدرسه

اصفهان – ایرنا – سال تحصیلی جدید در حالی از 15 شهریور آغاز شده است که با گذشت 2 هفته هنوز هم بسیاری از والدین بدلیل بیم ناشی از کرونا، در شک و تردید فرستادن یا نفرستادن فرزندان خود به مدرسه هستند.

این در حالیست که اخبار بالا رفتن آمار ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان بر دایره نگرانی‌ها افزوده و به همین دلیل برخی از والدین صرف آموزش مجازی را برای شیوه تحصیل فرزندان خود برگزیده‌اند.

مضاف بر این، اعلام اخیر وجود ۱۶۳ دانش‌آموز و ۴۸ معلم مبتلا به کرونا از سوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تاکید تلویحی مسوولان این دانشگاه مبنی بر استفاده از آموزش مجازی، بازهم ترددید و نگرانی والدین برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه را دوچندان کرده است.

مادر یک دانش‌آموز مقطع ابتدایی در اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: کاش مسوولان تصمیم واحدی برای رفتن یا نرفتن دانش‌آموزان به مدرسه می‌گرفتند زیرا خانواده‌ها بواقع نمی‌دانند که چه باید بکنند.

سویا رضایی افزود: این یک واقعیت است که دانش‌آموزان بویژه در دوره ابتدایی تحمل چندین ساعت زدنِ ماسک بر صورت خود را ندارند و استفاده نکردن از ماسک نیز یک تهدید جدی برای حفظ سلامت آنهاست.

وی در عین حال یادآور شد: وقتی عده‌ای از دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند اما عده‌ای دیگر در خانه می‌مانند، خودِ این مساله نیز سبب بازتولید نگرانی در برخی خانواده ها می‌شود که مبادا ادامه چنین وضعیتی در کیفیت تحصیلی فرزندانشان مشکل‌آفرین شود.

پدر یک دانش‌آموز دوره متوسطه نیز گفت: اعلام وجود دانش‌آموزان و معلمان مبتلا به کرونا یا کسانی که در خانواده‌هایشان بیمار کرونایی دارند، برای والدین دانش‌آموزان نگران‌کننده است.

احمد غیاثی با بیان‌اینکه بسیاری از افراد ناقل ویروس کرونا علامت خاصی ندارند، تصریح کرد: معلوم نیست دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌های درسی که بدون رعایت فاصله و تنها با زدن ماسک، آن هم برای ساعت‌ها در کنار هم می‌نشینند، از این بیماری جان سالم بدر ببرند یا اینکه خودشان پس از رفتن به خانه، ناقلان بیماری برای سایر اعضای خانواده‌ایشان باشند.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جدید تنها یک روز فرزندش را به مدرسه فرستاده است، تاکید کرد: بهتر است مسوولان شفاف‌تر با مردم صحبت کنند و واقعیت‌ها را بگویند تا سال تحصیلی جاری نیز مانند سال قبل از طریق آموزش مجازی طی شود.

وجود همه این نگرانی‌ها در حالیست که مسوولان آموزش و پرورش اصفهان بارها تاکید کرده‌اند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همراه نظارت بر کادر مدرسه صورت می‌گیرد و هیچ تهدیدی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان و معاونانش در عین حال خاطرنشان کرده‌اند که حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدرسه غیبت محسوب نمی‌شود و آنان می‌توانند از برنامه‌های مجازی و تلویزیونی برای آموزش خود استفاده کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان نیز در باره وضعیت کنونی مدارس گفته است که از نظر آموزشی شرایط بدی نداریم زیرا هم مدارس استان به امکانات بهداشتی مجهزند و هم این اختیار را بر عهده والدین گذاشته‌ایم که بصورت حضوری یا غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو، به آموزش فرزندان خود اقدام کنند.
حجت‌الله غلامی افزود: هم‌اکنون مدارس استان با ظرفیت ۵۰ درصدی حضور دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهند و در عین حال آموزش و پرورش برای همین ظرفیت ۵۰ درصدی نیز به شکل نوبتی یا گردشی، کلاس‌های درس را برگزار می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در باره آمار اعلام شده از دانش‌آموزان و معلمان مبتلا به کرونا در استان گفت: آماری که توسط معاون درمان این دانشگاه ارائه شده، آمار درست و مربوط به هفته‌های دوم و سوم شهریور است.

طاهره چنگیز با اشاره به اینکه در این ۲ هفته مدارس بطورکامل بازگشایی نشده بودند، یادآور شد: دانش‌آموزان و معلمان مبتلا نیز در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم ترجیح آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان تصریح کرد: اینکه در مدارس در عمل چه اتفاقی می‌افتد و آیا بازگشایی مدارس به افزایش ابتلاء دانش‌آموزان به بیماری کرونا منجر خواهد شد یا خیر را باید در هفته‌های آینده و بر اساس آمار جدید بررسی و اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، دستِ کم ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در اصفهان از روز ۱۵ شهریور، سال تحصیلی خود را در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان آغاز کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)