امامان جمعه: الگوگیری از دفاع مقدس غلبه بر جنگ اقتصادی را میسر می‌کند


امامان جمعه: الگوگیری از دفاع مقدس غلبه بر جنگ اقتصادی را میسر می‌کند

کرمان - ایرنا - امامان جمعه شهرهای استان کرمان با گرامیداشت ایام پیش روی دفاع مقدس تاکید کردند: با الگوگیری از روحیه دوران هشت سال جنگ تحمیلی می توان بر جنگ اقتصادی و تحریم های دشمنان پیروز شد.

سیرجان:

امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز جمعه با یادآوری گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ، درس مقاومت و عزت را از مکتب عاشورا یاد گرفتند و بر دشمنان شرق و غرب پیروز شدند و امروز هم با همان روحیه و امید و ایمان بر جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی افزود: دفاع مقدس و مقاومت در برابر دشمنان با تکیه بر توان داخلی، الگوی ما در میدان جنگ اقتصادی با استکبار است و نباید در جبهه جنگ اقتصادی دلسرد شویم، بلکه باید با تکیه بر تولید ملی و اعتماد به نیروی جوان، در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرد و پیروزی نهایی حتمی در این جنگ هم نزدیک است.

وی خواب و خیال دشمن را در حمله به کشور ایران در سال ۱۳۵۸ اینگونه عنوان کرد و گفت : به خیال خام دشمن مستکبر اینگونه بود حالا که انقلاب اسلامی پیروز شده است شرایطی برای مقاومت و پیروزی ندارد بیایند ونظام نوپای انقلاب را ساقط و بر ملت ایران تسلط پیدا کنند غافل از اینکه ملت و جوانان ما با نیروی ایمان دشمنان را می شکنند و به پیروزی می رسند.

حجت الاسلام حسینی افزود : هفته دفاع مقدس یادآور حماسه تاریخی ملت ایران در برابر ابرقدرت های شرق و غرب است که در یک جنگ نابرابر دشمنان را تسلیم کرد و امروز هم در جنگ اقتصادی با توان و اقتدار خود همانند دوران دفاع مقدس به پیروزی خواهیم رسید و این پیروزی قطعی و نزدیک است.

خطیب جمعه سیرجان گفت : با برنامه ریزی های انجام شده در گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمای شهرستان حالت جبهه ای همانند دوران دفاع مقدس می گیرد و یادآور دورانی است که همه قشرهای مردم اعم از پیر و جوان ، زن و مرد ، روستاییان و عشایر، کارمند و کارگر با وحدت و اتحاد در مسیر پیروزی بر دشمنان فکر می کردند و با توکل بر خدا و بعد از هشت سال مقاومت به پیروزی رسیدند و این عزت و افتخار برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه سیرجان داشتن روحیه جهادی و روحیه دوران دفاع مقدس را رمز پیروزی بر همه دشمنان مستکبر نظام اسلامی عنوان کرد و گفت : باید روحیه امید و نشاط را در دل مردم ایجاد کرد وکار دشمنان ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در جامعه است و ما اعلام می کنیم دشمنان ما در برابر اسلام و نظام اسلامی و ملت ایران شکست خوردند و امروز هم موج سواری ها در مسائل ساختگی و ناچیز برای ایجاد ناامیدی است زیرا همه ترفندها و توطئه ها را اجرا کردند و نتوانستند نتیجه بگیرند.

وی با محکوم کردن عادی سازی روابط برخی دولت های دست نشانده در منطقه با رژیم صهیونیستی افزود : اینها تبلیغات انتخاباتی ترامپ است و فردا هر فردی در آمریکا رای لازم را کسب کند این مهره های دست نشانده که بر خلاف ملت های خود هم اقدام کردند مهره های سوخته ای خواهند بود که از کردار و اعمال خود پشیمان هستند و برای ملت ایران و نظام اسلامی هیچ فرقی نخواهد کرد چه فردی رئیس جمهور آمریکا شود چون هرکدام که باشند مقابل انقلاب ، نظام و ملت ایران می ایستند بر رفتار وخوی مستکبری خود ادامه می دهند.

حجه الاسلام حسینی گفت : مردم حامی و مدافع انقلاب و ادامه دهنده راه شهداء در همه مراحل ۴۰ ساله انقلاب بودند و خواهند بود و امروز هم از مسئولان می خواهند با نظارت و اعمال قوانین لازم مشکلات تشان حل شود وتورم و گرانی را کنترل کنند ودر اعمال سیاست های اقتصادی گره گشای مردم باشند .

امام جمعه سیرجان در خطبه اول نماز هم به موج سوم کرونا و ضرورت رعایت همه مسائل بهداشتی پرداخت و با توصیه به تقوا و دوری از معصیت ، به سختی عذاب آخرت برای کافران و منافقین با اشاره به آیات و روایات پرداخت و حسرت و پشیمانی را قبل از ورود به آتش دوزخ از دیگر عذاب های سخت آنان عنوان کرد.

جیرفت:

امام جمعه جیرفت نیز از دوران هشت ساله دفاع مقدس به نیکی یاد کرد و گفت : با الگوگیری از روحیات جهادگونه ان دوران می توان در برابر تهدیدات اقتصادی امروزی دشمنان پیروز شد.

حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه، ثمره‌ی وحدت امام و امت را رشد و پیشرفت و خیر و برکت دانست و افزود: امروزه هدف اصلی جبهه استکبار به زانو در آوردن ایران به عنوان محور و نماد مقاومت است.

وی تصریح کرد: همه‌ جنگ‌های منطقه‌ای و تحریم‌ها برای جدایی امت از امام است تا جامعه به ذلت در مقابل آمریکا تن دهد.

سعادت فر اظهار داشت: رییس جمهوری صربستان با زانو زدن در مقابل رییس جمهور آمریکا برای مردم کشورش، ذلت را به ارمغان آورد.

وی جنگ بدر، عاشورا، پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هشت ساله را نتیجه اتحاد بین امت و امام برشمرد و بر اتحاد بیشتر مردم تاکید کرد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: امت دنیا طلب امام را خانه نشین می‌کند و در زمان امام حسن مجتبی (ع)جامعه ذلیل می‌شود.

وی زندگی مرفهین بی‌درد و سلبرتی‌ها را زندگی انگلی دانست و گفت: تجمل در خواکی، لباس و امکانات، انسان را زمینگیر می‌کند و اگر یک جامعه‌ای دچار رفاه‌زدگی شود، نمی‌تواند دولت اسلامی بسازد از این رو دولت اسلامی نتیجه جامعه‌ای زاهد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت