امام جمعه نایین: اقتدار نظام مدیون مقاومت رزمندگان دوران دفاع مقدس است


امام جمعه نایین: اقتدار نظام مدیون مقاومت رزمندگان دوران دفاع مقدس است

اصفهان-ایرنا-امام جمعه نایین گفت: اقتدار امروز نظام اسلامی مدیون ایستادگی و مقاومت رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع)این شهر افزود: دشمنان تصور بیهوده داشتند که می‌توانند اراده مردم ما را بشکنند و ایران و انقلاب را از بین ببرند.
وی اظهار داشت: رهبری‌های حکیمانه‌ حضرت امام و مقاومت بی‌نظیر مردم و ایثار و مجاهدت‌ رزمندگان موجب تحکیم نظام و صدور انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه گفت: ایستادگی ملت پرافتخار ایران باعث شد آبرومندانه جنگ را بدون از دست دادن یک وجب از خاکمان به پایان ببریم.

حجت الاسلام سجادی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ اسلام است، تصریح کرد: در این دوره باورهای اصیل اسلامی بازخوانی شد و مردم ایران با دینداری، مقاومت و پایداری بی نظیر زبانزد دنیا شدند.

وی با اشاره به اینکه مردم در دفاع مقدس محبوب ها را برای محبوبترین ها دادند، خاطرنشان کرد: اگرچه برپایی نماز، حج و روزه در اسلام جزو اعمال افضل است ولی جهاد در راه خدا جزو افضل ترین اعمال است بگونه ای که خداوند در آیات متعدد به گرد و غبار سم اسب مجاهدان اسلام قسم خورده است.

خطیب جمعه نایین گفت: حفظ گنجینه های دفاع مقدس و بازخوانی آن برای نسل نوین از وظایف مسوولان و مردم است زیرا که فرهنگ مقاومت و ایثار لازمه هر جامعه ای است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت در رفتار را به نمایش گذاشتند، بطوری که عزیزترین داشته خود که همان جان شیرین است را در طبق اخلاص گذاشته و تا آخرین قطره خون از کیان این سرزمین دفاع کردند.

سجادی افزود: نیروهای ولایت‌مدار در دوران دفاع مقدس با همه توان در بخش‌های دریایی، زمینی و هوایی از کیان ایران دفاع و برای قطع کردن دست متجاوزان از خاک میهن اسلامی حماسه‌های بزرگ و به یادماندنی خلق کردند که همواره بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.
وی افزود: ملت باید قدر این دستاوردهای ارزشمند را بداند و با تمام توان در راستای تقویت بنیه نظامی کشور، نقش آفرینی کنند.

سجادی در بخش دیگر سخنانش گفت: برخی از

گرانی ها معمول است و مردم همواره در این سال ها تحمل کردند اما بخش دیگری از گرانی ها بی منطق است و مردم را اذیت می کند.
وی تأکید کرد: مسوولان بدنبال حل مشکلات و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی هستند اما از سوی دیگر ما مردم هم باید اهل انصاف و ترحم به یکدیگر باشند.
خطیب جمعه نایین یادآور شد: بخشی از جنگ اقتصادی دشمن عملیات روانی است و باید دقت کنیم در دام کمبودها و قحطی های تصنعی قرار نگیریم.
سجادی همچنین بر ضرورت حفظ وحدت در شهرستان نایین تأکید کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب و دفاع مقدس وحدت و همدلی بود اما پس از برگزاری انتخابات هنوز این انتخابات برای بعضی افراد تمام نشده است.
وی افزود: باید مسولان، یکدل و یکپارچه با وحدت این راه را ادامه دهیم.

امام جمعه نایین بیان کرد: وضعیت فعلی اقتصاد، زندگی را بر مردم بسیار دشوار کرده است و باید مجلس شورای اسلامی و سازمان تعزیرات حکومتی با جدیت بیشتری به بحث گرانی کالاها در بازار ورود کنند.

حجتالاسلام سجادی ادامه داد: قیمت‌ها بسیار افزایش یافته به حدی که در مواردی قیمت کالاها را در فضای مجازی تعیین می‌کنند.

وی گفت: از مسوولان در این بخش تقاضا دارم تا نظارت بر بازار را بیشتر کنند و مردم را به حال خود رها نکنند زیرا دلالان با فعالیت خود در بازار اختلال ایجاد کرده اند و مسوولان در این شرایط باید وضعیت زندگی مردم را درک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها