اشاره تاریخی یک امام جمعه به تلاش‌ها برای انحلال ارتش/برخی به دنبال گره زدن موضوع معیشت به انتخابات هستند /مسئولان جلوی گرانی‌ها را بگیرند


اشاره تاریخی یک امام جمعه به تلاش‌ها برای انحلال ارتش/برخی به دنبال گره زدن موضوع معیشت به انتخابات هستند /مسئولان جلوی گرانی‌ها را بگیرند

خطیبان نماز جمعه در این هفته با اشاره چالش‌های آمریکا بر لزوم مقابله و اتحاد بیشتر در برابر دشمنان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا تحت تدابیر بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند شهرستان کشور برگزار شد و خطیبان نماز جمعه به موضوعاتی همچون؛ «توطئه‌های آمریکا»، «هفته دفاع مقدس»، «توافق برخی اعراب با رژیم صهیونیستی»، «رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش» و «معیشت» اشاره کردند.

اشاره تاریخی یک امام جمعه به تلاش‌ها برای انحلال ارتش/برخی به دنبال گره زدن موضوع معیشت به انتخابات هستند /مسئولان جلوی گرانی‌ها را بگیرند

برخی به دنبال گره زدن موضوع معیشت به انتخابات هستند

بر اساس گزارش فارس آیت‌الله رسولی فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با تأکید بر صداقت و راستی در گفتار و رفتار اظهار کرد: صداقت مردم با یکدیگر و مسؤولین با مردم بسیار مهم و ضروری است چراکه اگر کاری از دست مسؤولین برنمی‌آید، آن را صادقانه به مردم بگویند مردم آن را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه ۳۱ شهریور یادآور روز تلخ تاریخ ایران و آغاز جنگی تحمیلی است که نهایتاً نتایج شیرینی داشت، گفت: رژیم بعث با حمله به سرزمین ایران منجر شد تا عزیزان زیادی را در این جنگ تحمیلی تقدیم راه حق کنیم، باید بدانیم که خون شهدا امنیت ایران را تضمین کرده و ما مدیون آن‌ها هستیم.

فلاحتی با بیان اینکه همه مردم با قومیت، دین و زبان مختلف در کنار یکدیگر برای حفظ تمامیت ارضی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و اخوت جهانی را رقم زدند، افزود: پیروی از ولایت و ولایت‌پذیری در جنگ تحمیلی به اوج رسیده و رزمندگان با لبیک به امام خمینی رحمت‌الله، جان خود را تقدیم اسلام می‌کردند.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی از ستون‌های پیاده‌نظام آن‌ها در داخل در حال فعالیت هستند تا معیشت را بهانه گره زدن این انتخابات با یکدیگر کنند، افزود: آمریکایی که بااین‌همه کبکه در مقابله یک ویروس وامانده و کم آورده، چگونه می‌خواهد به نفع ملت‌های دیگر قدمی بردارند، درصورتی‌که حتی ایران در برخی از موارد بهداشتی باواسطه‌هایی به آن‌ها کمک کرده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به نارضایتی مردم آمریکا نسبت به سردمداران خود گفت: خود مردم آمریکا "مرگ بر آمریکا " می‌گویند آنگاه برخی از دلباختگان غرب در داخل می‌خواهند این دو انتخابات را به هم مربوط کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امریکا دیگر آن آمریکایی نیست که بزدلان داخلی به آن می‌اندیشند، بیان کرد: نشست ذلیلانه مسؤولان اماراتی و بحرینی در مقابل آمریکا، نشان از سست‌عنصری آن‌هاست، خدا لعنت کند شاهان گذشته که بحرین را از ایران جدا کردند چراکه بحرین یکی از شهرهای ایران بودند و امروز بیش از ۸۰ درصد شیعیان بحرینی باید چنین موضوع عذاب‌آوری را تحمل کنند.

مسئولان جلوی گرانی‌ها را بگیرند

بنا به گزارش شبستان آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این رزمایش از روز پنجشنبه ۲۰ شهریور باحضور یگان هایی از نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی پدافند و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون کیلومترمربع در محدوده آب‌های شرق تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه برگزاری این رزمایش قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد، بیان کرد: در این رزمایش زیردریایی پیشرفته و پهپاد قدرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: با وجود مشکلاتی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کنند امروز کشور در چنین جایگاهی قرار دارد و در حین حال ویروسی که بتواند امنیت کشور را تهدید کند باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: این رزمایش منطقه تنگه باب مندب را نیز دربر می گیرد که یکی از تنگه های مهم جهان است و نفتکش هایی که جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا صادر کرد از طریق این تنگه و دریای سرخ بود.

وی گفت: گرانی شدیدی در جامعه به وجود آمده است و انگار قیمت های کالاها رها شده است و برخی از مردم توان تحمل این گرانی را ندارند و از همه مسئولان درخواست داریم که تمام توان خود را برای مقابله با گرانی افسارگسیخته به کار بگیرند.

آیت الله نورمفیدی به سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر امروز به این نقطه رسیده است به دلیل مقاومت های هشت سال دفاع مقدس است.

اشاره تاریخی یک امام جمعه به تلاش‌ها برای انحلال ارتش/برخی به دنبال گره زدن موضوع معیشت به انتخابات هستند /مسئولان جلوی گرانی‌ها را بگیرند

برنامه‌ریزی یکساله دشمن برای ضربه زدن به ایران

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه پس از ۲۸ هفته تعطیلی، این هفته با رعایت تمام موازین بهداشتی نماز جمعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: ان‌شالله با ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس شاهد برگزاری نماز جمعه در صفوف به فشرده باشیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه ما در جهان مورد امتحان الهی قرار می‌گیریم و این به ویژگی‌های خاصی بستگی ندارد، تصریح کرد: همه ما در شرایط عادی مورد امتحان الهی قرار می‌گیریم و اراده الهی بر این مسئله قرار گرفته است و هر کس به نوعی مورد امتحان قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه امتحان الهی بر ظالم و مظلوم و ثروتمند و فقیر، با سواد و بی‌سواد، پیر و جوان، زن و مرد و ... همگان مقدر شده است، ادامه داد: هما پیامبران و ائمه نیز مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند و بندگان مقرب و محبوب خداوند بیشتر از دیگران مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال جنگ تحمیلی و رشادت همه ملت ایران در این مدت اظهار کرد: ملت ایران از همه اقشار مختلف در هشت سال نشان دادند که اجازه نمی‌دهند خاک پاک کشورمان توسط دشمنان به تصرف در بیاید.

آیت‌الله خاتمی به برگزاری رزمایش بزرگ ارتش اشاره کرد و گفت: رزمایش بزرگ و توانمند ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داد که آنهایی که ۴۰ سال پیش به دنبال انحلال ارتش بودند سخت در اشتباه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه این رزمایش برای کشورهای دوست نشان دهنده اقتدار کشورمان بود، تصریح کرد: این رزمایش برای دشمنان و کشورهای منطقه هم نشان دهنده اقتدار و آمادگی نیروهای نظامی کشورمان بود.

وی با بیان اینکه دشمنان برای یک سال آینده برنامه دارد و سخت به دنبال ضربه زدن به کشورمان است، افزود: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب به اهداف خود برسند.

اشاره تاریخی یک امام جمعه به تلاش‌ها برای انحلال ارتش/برخی به دنبال گره زدن موضوع معیشت به انتخابات هستند /مسئولان جلوی گرانی‌ها را بگیرند

جهان اسلام خیانت به آرمان فلسطین را فراموش نمی‌کند

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دشمن در دفاع مقدس از ملت ایران سیلی خورد و اکنون جنگ نرم را علیه این ملت ادامه می‌دهد و در این راستا تربیت خانوادگی و نظام آموزشی ما را هدف گرفته‌اند، اینجا است، که وظیفه همه بسیار سنگین است و باید با تربیت قرآنی جامعه به مصاف هدف گذاری‌های دشمنان رفت، لذا رسالت فعالان قرآنی نیز بسیار خطیر است.

محمودی شکل گیری جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با الگوگیری از شهدای جنگ تحمیلی را از برکات دفاع مقدس دانست و افزود: امروز جبهه مقاومت خار چشم دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی است، امروز اسرائیل و آمریکا از هر زمانی عاجزتر شده و از جهان اسلام سیلی خورده و ضربات سهمگین متحمل شده‌اند، اگرچه خط و نشان می‌کشند، اما خود به خوبی می‌دانند، که آمریکا و اسرائیل در برابر ملت بزرگ ایرانی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.وی در ادامه گفت: رژیم غاصب صهیونیستی، امروز در برابر مقاومت و ایستادگی جهان اسلام و ملت فلسطین به توافق با برخی از دولت‌های به ظاهر اسلامی رسیده‌اند و گمان می‌کنند، می‌توانند، بدین وسیله در عزم و اراده ملت فلسطین و جهان اسلام خللی ایجاد کنند، در حالی که باید بدانند، همانگونه که خائنان به آرمان‌های فلسطین، مانند انورسادات ها به درک واصل شدند، آل خلیفه و سران امارات نیز هیچ محلی از اِعراب نداشته و در صورت استمرار این خیانت‌ها مثل بقیه به زباله دان تاریخ افکنده خواهند شد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: ما امروز از سنگر نماز جمعه به آل خلیفه و سران امارات اعلام می‌کنیم، شما آب در هاون خواهید کوبید و بدانید، چنانچه به ملت‌های مسلمان خیانت کنید، یقیناً گرفتار خشم ملت‌های مسلمان خواهید شد.

وی گفت: ما با صراحت اعلام می‌کنیم، از دشمنان بیرونی نمی‌هراسیم و هرگز نگران نیستیم، ولی از نفوذی‌ها و پیاده نظام‌های دشمن باید ترسید، از انحراف اخلاقی، خیانت‌های اقتصادی و عملکردهای ضعیف برخی مسئولان باید ترسید.

گفتنی است آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم نیز امروز با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از معارف اهل بیت (ع) و به خصوص توجه به صحیفه سجادیه، به ایراد خطبه مجازی خود پرداخت.

۲۱۶۲۱۹

کد خبر 1433858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه