میزان تولید ماهی در استان اردبیل افزایش می‌یابد


میزان تولید ماهی در استان اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل از تولید 9 هزار و 700 تن انواع ماهی در استخرها و مزارع پرورش ماهی این استان در سال گذشته خبر داد و از تلاش برای افزایش میزان تولید به 10 هزار تن خبر داد.

به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی روز جمعه در نشستی با فرماندار خلخال با اشاره به استعداد خلخال برای اجرای طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن افزود: موانع اداری ایجاد شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از جمله لحاظ ۲۰۰ متر فاصله از محل اجرای طرح تا نوار رودخانه مانع از اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن شده است.

وی اظهارداشت: برای اجرای بزرگترین طرح پرورش ماهیان گرمابی استان اردبیل در خلخال تلاش زیادی شده و با افتتاح مجتمع آبزی‌پروری چم منامن در بخش خورش‌رستم در منطقه گرمسیری این شهرستان در هر دوره ۳۰۰ تن انواع ماهی گرمابی تولید و زمینه اشتغال ۳۵ نفر فراهم خواهد شد.

واعظی گفت: عملیات اجرایی مجمتع آبزی‌پروری چم منامن در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن خلخال از سال ۸۶ آغاز و تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌های آن از جمله احداث راه ، برق‌رسانی و تجهیزات پمپاژ آب بیش از ۱۰ میلیارد ریال از منابع دولتی هزینه شده و با ورود سرمایه‌گذار جدید و اعلام آمادگی برای تکمیل این طرح این پروژه آبزی‌پروری ۲۰ هکتاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

میزان تولید ماهی در استان اردبیل افزایش می‌یابد

به گفته او ، عملیات اجرایی این طرح که از سال‌ها پیش با هدف راه‌اندازی بزرگترین مجتمع آبزی‌پروری ماهیان گرمابی در منطقه چم منامن از توابع بخش خورش‌رستم خلخال در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن با سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی آغاز شده و نیمه‌کاره مانده با حمایت‌های لازم از سوی این اداره کل و همچنین ورود سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به این طرح تکمیل می‌شود.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: علاوه بر طولانی شدن زمان اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در حاشیه قزل اوزن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ، طرح احداث بزرگترین مجتمع آبزی‌پروری سردابی استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان نیز با بی مهری‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان همراه شد.

فریدون بابایی با بیان اینکه این مجتمع توانایی تولید سالانه سه هزار تن ماهی سردآبی را داشته و در اشتغال بخشی از بیکاران منطقه و رونق اقتصادی شهرستان موثر خواهد بود، افزود: انتظار از اداره کل شیلات و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری با سرمایه‌گذار این طرح و سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی این شهرستان است.

او اظهارداشت: در طراحی مجتمع آبزی‌پروری خلخال علاوه بر پیش‌بینی ایجاد صنایع بسته‌بندی و فرآوری ماهی به بحث گردشگری طرح نیز توجه ویژه‌ای شده و امکاناتی برای ماهی‌گیری و گردشگران با ایجاد دریاچه مصنوعی و طبخ ماهی در محل فراهم خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند