امام جمعه مهاباد: پیمان اعراب با آمریکا و اسرائیل دستاوردی جز پشیمانی ندارد


امام جمعه مهاباد: پیمان اعراب با آمریکا و اسرائیل دستاوردی جز پشیمانی ندارد

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: گذشته ثابت کرده است انعقاد پیمان با کشورهای آمریکا و اسرائیل دستاوردی جز پشیمانی برای دولت‌های عربی منطقه نداشته است.

ماموستا عبدالسلام امامی در نخستین آیین نماز جمعه مهاباد پس از شیوع کرونا افزود: حاکمان امارات و بحرین به جای آنکه برای ثبات و امنیت کشور خود به مردم و کشورهای منطقه تکیه کنند دست کمک به سوی استکبارر جهانی و اسراییل خونخوار دراز کرده‌اند.

وی ادامه داد: تمام اهداف و پیمان‌های منعقده در راستای اهداف سیاسی آمریکا و تنها برای غارت ثروت خاورمیانه و ایجاد جنگ و ناامنی در منطقه بوده و سودی برای بقیه کشورها ندارد.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: آمریکا در تلاش است سران کشورهای عربی منطقه را ترغیب کند تا به جای دستیابی به مشروعیت داخلی و تامین ثبات و منافع ملت خود از راه گفت‌وگوهای منطقه‌ای، امنیت را از طریق اتحاد با یک نیروی خارجی و خرید اسلحه برقرار کنند.

ماموستا امامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس همچنین گفت: دوران دفاع مقدس به عنوان یک الگوی بی‌بدیل به ما نشان داد که با همدلی و اتحاد می‌توان در مقابل جنگ اقتصادی و دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی با هر نژاد و مذهبی در برابر رژیم بعثی عراق و حامیان آنها ایستادند و درس مقاومت تا پیروزی را به نسل‌های بعدی آموختند افزود: در شرایط کنونی نیز مردم باید با تاسی از آن دوران برابر دشمن مقاومت کنند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به بازگشایی مساجد پس از تعطیلی هفت ماهه ناشی از شیوع کرونا اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی باید به طور کامل توسط مومنان رعایت شود تا شاهد مرگ عزیزان و بروز مشکل برای نزدیکان خود نباشیم.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا مشکلات بسیاری را از لحاظ اقتصادی و معیشتی به جامعه وارد کرده که ضروری است در این شرایط مردم هوای هم‌نوعان خود را بیشتر داشته باشند و از کمک به همدیگر دریغ نکنند.

نخستین آیین نماز جمعه مهاباد در سال جاری امروز پس از هفت ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سوم ظرفیت در مسجد جامع مهاباد برگزار شد.

براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل ابلاغی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به بهبود شرایط و تثبیت وضعیت عمومی در شهـرهای آذربایجان‌غربی، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در روز ۲۸ شهریورماه جاری در سراسر استان به جز ارومیه و سردشت اقامه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا