امتناع از عرضه کالا جرم است


امتناع از عرضه کالا جرم است

ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امتناع از عرضه هر نوع کالایی جرم بوده و بازرسان در صورت مواجهه با این نوع تخلف برخوردهای لازم را با آن انجام می‌دهند.

علیرضا محمودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بازرسان سازمان صنعت و معدن به طور دایم در حال رصد بازار هستند، بیان کرد: همچنین ۹۰۰ بازرس افتخاری مردمی با هدف نظارت بیشتر و دقیق‌تر در استان فعال بوده و بازار را رصد کرده و موارد مختلف را با این سازمان درمیان می‌گذارند.

وی ادامه داد: شهروندان هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکاری به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

محمودی ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

به گزارش ایرنا، ۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد در بخش تولید، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیع، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدمات و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد