روایتی از فعالیت‌های خیرخواهانه بانوان در کانون زینبیه(س) خشکرودبار


روایتی از فعالیت‌های خیرخواهانه بانوان در کانون زینبیه(س) خشکرودبار

خواهران کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(ع) خشکرودبار فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای را در مسجد برای روستا انجام می‌دهند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: مساجد در دوران دفاع مقدس ساماندهی رزمندگان برای اعزام به جبهه و پشتیبانی از رزمندگان را بر عهده داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعالی را در محله‌ها ایفا کردند.

امروزه پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان مساجد فعالیت‌ها و کارکردهای اجتماعی خود را دارند و نقش پررنگشان را در محله‌ها حفظ کردند و مأمنی برای افرد محلات هستند.

یکی از این مساجد فعال که به همت مسئول کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) و اهالی محله توانسته به عنوان قطب فرهنگی منطقه تبدیل شود، مسجد حضرت ولیعصر(عج) در روستای خشکرودبار ضیابر است.

از زمانی که کانون فرهنگی هنری در این مسجد راه‌اندازی شده با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به عنوان یکی از مساجد فعال‌ این منطقه شناخته می‌شود.

به منظور بررسی برنامه‌های کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) گفت‌وگویی با سودابه وحدانی ترتیب داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید؛

روایتی از فعالیت‌های خیرخواهانه بانوان در کانون زینبیه(س) خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با اشاره به اینکه مسجد، درجایگاه پایگاه اجتماعی اسلام، همواره کانون جذب تربیت دینی جوانان بوده و مربیان دینی به آن توجه ویژه کرده‌اند اظهار کرد: مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار در تمام فصول سال فعال است و بانوان در تمامی برنامه‌ها مشارکت خوبی دارند.

مسئول کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار صومعه سرا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی در مسجد تعطیل نشده و علاقه‌مندان با حضور در این مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانسته‌اند کارهای بسیار ارزشمندی را در این راستا انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در زمان کرونا اقدام به دوخت و تهیه و توزیع رایگان ماسک بین مردم کردیم گفت: همچنین در قالب کمک‌های مومنانه به توزیع سبدهای معیشتی بین نیازمندان پرداختیم.

وحدانی با بیان اینکه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه اوقات فراغت توسط این کانون در مسجد برگزار می‌شود تصریح کرد: طرح «تلاوت نور» هر روز بعد از اقامه نماز با حضور بانوان در مسجد اجرا می‌شود.

روایتی از فعالیت‌های خیرخواهانه بانوان در کانون زینبیه(س) خشکرودبار

مسئول کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار با اشاره به آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: 10 بسته لوزام تحریر تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند این روستا توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه مسجد به عنوان مهمترین پایگاه انسجام و یکپارچگی به شمار می‌رود اظهار کرد: بانوان محل به صورت منسجم با حضور در کانون فرهنگی هنری مسجد ولیعصر(عج) در راستای برنامه‌های کانون مشارکت زیادی دارند.

وحدانی با بیان اینکه مسجد در بین متدین از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است افزود: ما در کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) تمام سعیمان این است تا جوانان و نوجوانان را جذب مسجد کنیم.

یکی از بانوان فعال این کانون با اشاره به اینکه بانوان محل به صورت خودجوش در برنامه‌های این مسجد فعالیت می‌کنند گفت: این مسجد نیاز به توجه بیشتر توسط مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد نیاز به ابزار به روز و جذاب است تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، ورزشی و فرهنگی از راه‌های جذب جوانان محسوب می‌شود.

گفتنی است، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با انجام برنامه‌های متعدد و موثر به اهالی محل می‌توانند نسبت به ایجاد یک جریان خدمت‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی محله و جذب حداکثری مردم به کانون و مسجد نقش آفرینی کنند.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد