امام جمعه شاهرود: زمینه گرانی‌های بی‌منطق در کشور برچیده شود


امام جمعه شاهرود: زمینه گرانی‌های بی‌منطق در کشور برچیده شود

شاهرود- ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: مسوولان زمینه گرانی های بی منطق را هرچه زودتر از کشور برچیده و با عوامل آن ها برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر با بیان اینکه تحریم های ظالمانه دشمنان معیشت مردم را هدف گرفته است، اظهار داشت: برخی از گرانی ها معمول است و مردم همواره در این سال ها تحمل کردند اما بخش دیگری از گرانی ها بی منطق است و مردم را اذیت می کند.
وی تأکید کرد: مسوولان قوای سه گانه موظف به حل مشکلات و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی هستند اما از سوی دیگر ما مردم هم باید اهل انصاف و ترحم به یکدیگر باشیم.
خطیب جمعه شاهرود یادآور شد: بخشی از جنگ اقتصادی دشمن عملیات روانی است و باید دقت کنیم در دام کمبودها و قحطی های تصنعی قرار نگیریم.
امینی همچنین بر ضرورت حفظ وحدت در کشور تأکید کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب و دفاع مقدس وحدت و همدلی بود اما متأسفانه پس از برگزاری انتخابات هنوز این انتخابات برای بعضی افراد تمام نشده است.
وی افزود: وجود انشقاق خوب نیست و باید یکدل و یکپارچه با وحدت این راه را ادامه دهیم.
امام جمعه شاهرود در بخش دیگر سخنان خود به حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: در ۲۰۰ سال گذشته دشمنان غیرانسانی ترین کارها را در خاورمیانه انجام دادند و اکنون نیز در حوزه سلامت به دنبال نفوذ هستند.
امینی با بیان اینکه مسوولان باید به دنبال تهیه امکانات در بخش سلامت باشند، ابراز کرد: اما مهمتر از همه این است که مردم به توصیه های پزشکان در پیشگیری از کرونا عمل کنند چرا که عمل به توصیه ها بهترین راه قدردانی از کارکنان بخش درمان است.
وی از هیات هایی که با رعایت اصول بهداشتی نگذاشتند آیین های سوگواری حسینی تعطیل شود نیز قدردانی کرد و گفت: با وجود این عده اندکی هم رعایت نکردند که مسوول هستند و نه تنها در این دنیا بلکه در آخرت هم باید پاسخگو باشند.
امام جمعه شاهرود همچنین با اشاره به تلاش دشمنان در برهم زدن امنیت کشور تأکید کرد: هر ایرانی باید دلواپس امنیت کشورش باشد و از آنجایی که توطئه های دشمن در حوزه امنیت است باید مراقب بود مطالبات به حق، کشور ما را دچار ناامنی نکند.
امینی اضافه کرد: از سوی دیگر امنیت پایدار ما در سایه اقتدار دفاعی است و نیروهای مسلح در همه عرصه های هوایی، دریایی و زمینی باید تقویت شود.

نمازجمعه در شاهرود به خاطر وضعیت نامناسب ناشی از ویروس کرونا در چند هفته گذشته برگزار نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک