تخلیه زباله ساحل محمودآباد چشم‌انتظار محلی جدید


تخلیه زباله ساحل محمودآباد چشم‌انتظار محلی جدید

ساری-ایرنا- فرماندار محمودآباد از پیشنهاد چند محل جدید برای انتقال و دپوی زباله این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تایید مکان جدید برای دپو زباله شهرستان ظرف 15 روز ساحل محمودآباد از زباله تخلیه خواهد شد.

علیرضا شریعت روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این به شهروندان وعده داده بودیم تا قبل از عید ۹۹ زباله را از ساحل جمع کنیم ولی شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری‌اجتماعی مانع جا به جایی زباله شده و شرایط را سخت کرده است.

وی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا زباله های شهرستان برای دپو به مکانی خارج از استان منتقل می شد که به دلایل زیست محیطی این امکان در حال حاضر وجود ندارد.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه در شهرستان به دلیل محدودیت های اقلیم جغرافیایی و شرایط جلگه ای یافتن زمین مناسب برای دپو سخت است گفت: با وجود این شرایط اخیرا مکانی برای سایت زباله به متولیان استانی این امر پیشنهاد شده است.

شریعت افزود: در حال حاضر ۲ محل جدید دپو برای زباله های محمودآباد پیشنهاد شد که در صورت تایید نهایی زباله‌ها برای دپو به محل جدید منتقل می‌شود.

فرماندار محمودآباد ادامه داد: در صورتی که محیط زیست و منابع طبیعی مکان پیشنهاد داده شده را تایید کنند ظرف مدت ۱۵ روز زباله های باقی مانده در سطح ساحل کاملا تخلیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار تن زباله در طی سالیان متمادی در ساحل دپو شده است گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار تن آن تخلیه و جابه جا شد و حدود چهار هزار تن باقی مانده است .

شریعت ادامه داد: طبق توافقی که با شهرداری محمودآباد شد دیگر زباله ها در ساحل تخلیه نمی شود و زباله های باقی مانده نیز پس از جانمایی مکان جدید منتقل می شود.

مشکلات سایت زباله محمود آباد همانند دیگر محل های دپوی زباله استان به یکی از دغدغه های محیط زیستی مازندارن در سال های اخیر تبدیل شد، با این تفاوت که سایت دپوی زباله محمودآباد در کنار ساحل خزر بوده که علاوه بر تغییر چهره زیبای ساحل ، منجر به تخلیه مستقیم شیرابه به درون دریا می شود.

سایت زباله محمودآباد اکنون در فاصله حدود ۲۰ متری دریای خزر قرار دارد و دهها سال مقصد زباله مردم و مسافران این شهرستان ساحلی بوده است. همچنین طبق گفته های کارشناسان محیط زیست سایت محمودآباد هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ لیتر شیرابه را روانه اطراف می کند.

گفتنی است که میزان زباله تولیدی در شهرستان شامل شهر محمودآباد و سرخرود و ۸۵ روستا در روزهای عادی ۶۰ الی ۶۵ تن است که در ایام پیک مسافرت به سه برابر افزایش می یابد.

البته به تازگی پس از سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به مازندران حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای پسماند مازندران اختصاص یافت.

حل این مشکل در شهرهای بابلسر ، بابل ، آمل و نور قرار است با ایجاد کارخانه های پسماند و یا تکمیل کارخانه های موجود انجام شود که به گفته فرماندار محمودآباد در این تقسیم بندی شهرستان محمودآباد و چند شهر دیگر قطب شهر آمل محسوب می شوند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی