محصولات مهم کشاورزی در قزوین خرید توافقی می‌شوند


محصولات مهم کشاورزی در قزوین خرید توافقی می‌شوند

قزوین - ایرنا - مدیر تعاون روستایی قزوین گفت: برخی محصولات مهم کشاورزی در استان با هدف حمایت از کشاورزان و حذف واسطه ها به شکل توافقی از کشاورزان روستایی خریداری می‌شوند.

عباس آقاعلیخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید توافقی محصولات کشاورزی منجر به حذف واسطه ها شده و باعث می شود تا دسترنج کشاورزان با قیمت مناسبی خریداری شده و همچنین به دلیل جلوگیری از فعالیت دلالان با نرخ مناسبی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در سال جاری بیش از 70 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان قزوین به شکل توافقی از کشاورزان خریداری شده است که از جمله آنها باید گندم و جو، کلزا، شیر، کنجاله سویا و برنج اشاره کرد.

این مسوول گفت: خرید توافقی محصولات کشاورزی از طریق اتحادیه های تعاون روستایی انجام می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 100 شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی در استان قزوین به فعالیت می پردازند که از این تعداد 52 مورد شرکت تعاونی کشاورزی و سایر تعاونی روستایی هستند و علاوه بر این تعداد، 15 شرکت تعاونی تولیدی روستایی نیز به کار تولید اشتغال دارند.

آقاعلیخانی خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه تعاونی های روستایی و کشاورزی را با هدف تقویت بخش تعاون در اقتصاد استان قزوین و کمک به فعالیت های کشاورزی در روستاها دنبال می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس