عملیات اجرایی 2 پایگاه فوریت‌های پزشکی در میاندوآب آغاز شد


عملیات اجرایی 2 پایگاه فوریت‌های پزشکی در میاندوآب آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ گفت: ساخت 2 پایگاه فوریت‌های پزشکی جاده‌ای با مشارکت خیران در 2 محور پرتردد این شهرستان آغاز شد.

سهراب حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پروژه‌ها در ۲ محور اصلی و پرترافیک منتهی به میاندوآب ساخته‌ می‌شود، اظهار داشت: یکی از این پایگاه‌ها در محور میاندوآب - بوکان و در روستای "سوگلی‌تپه" و در محوطه مرکز بهداشت این روستا احداث می‌شود که هزینه آن توسط بانوی خیّر اهل همین روستا به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین شده‌ است.

وی افزود: پایگاه فوریت‌های پزشکی دیگر نیز در محور میاندوآب - تبریز واقع در روستای "ممدل"، ساخته می‌شود که زمین آن به مساحت هزار متر مربع توسط خیر نیک‌اندیش "حاج جعفرعلی قربانعلی‌نژاد" از اهالی این روستا به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اهدا شده‌ است.

وی با بیان اینکه این پایگاه از محل منابع شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ ساخته می‌شود، بیان کرد: این پایگاه‌ها هشتمین و نهمین پایگاه فوریت‌های پزشکی در میاندوآب است که آغاز ساخت آنها همزمان با روز ملی فوریت‌های پزشکی کلید خورد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با بیان اینکه خدمات ارایه شده به بیماران پیش بیمارستانی و میزان رضایت‌مندی آنها، بیانگر کیفیت و کمیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است، ادامه داد: با احداث و راه‌اندازی این ۲ ساختمان جدید اورژانس، خدمات درمانی و پیش بیمارستانی با کیفیت بالا به مردم ارائه خواهد شد.

حیدری افزود: همچنین با افزایش تعداد مراکز ۱۱۵ در این شهرستان، مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار به حداقل زمان ممکن خواهد رسید که این امر نیز با مداوا و نجات بیماران به قطع یقین موجب رضایت‌مندی شهروندان از مجموعه فوریت‌های پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های ارتباطی و منتهی به شهر میاندوآب پرتردد و پر ترافیک هستند، اضافه کرد: این شهرستان به عنوان قطب درمان جنوب استان به مردم استان و شهرهای همجوار نیز ارائه خدمت می‌کند از اینرو افزایش تعداد مراکز فوریت‌های پزشکی در راستای ارایه خدمات مطلوب از نیازهای اساسی این شهرستان به شمار می‌رود.

شهرستان میاندوآب پیشتر با سه پایگاه فوریت‌های پزشکی، خدمات درمانی و پیش بیمارستانی را به مراجعان و مصدومان شهرستان ارایه می‌کرد، که طی هفت سال گذشته تعداد پایگاه فوریت‌های پزشکی این شهرستان به هفت باب افزایش یافته که با آغاز ساخت این ۲ پایگاه جدید، تعداد پایگاه فوریت‌های پزشکی به ۹ پایگاه می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان