ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دوباره سه‌رقمی شد


ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دوباره سه‌رقمی شد

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: شتاب ابتلا به بیماری کرونا در استان طی 2 روز گذشته روند افزایشی بسیار سریعی داشته و سه‌رقمی شده است.

علی‌احمد آقاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود دو رقمی بودن تعداد مبتلایان از اوایل مرداد امسال تا ۲ روز گذشته ولی از روز پنجشنبه، تعداد مبتلایان سه رقمی شده و این روند افزایشی امروز شتاب بسیار بیشتری به خود گرفته است.

وی اضافه کرد: در حالی که تعداد مبتلایان در آذربایجان‌غربی طی روز گذشته کمی بیش از ۱۰۰ نفر بود، امروز این رقم به نزدیک ۱۵۰ نفر رسید که رقمی قابل توجهی است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این تعداد مبتلای بستری شده طی یک روز را تنها در اواخر تیرماه سال جاری شاهد بودیم که امیدواریم با رعایت مردم، شاهد روند کاهشی آن باشیم.

آقاپور گفت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۵۸۰ نفر رسیده که از این تعداد ۳۵۵ نفر مشکوک و ۲۲۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۴۰ نفر بوده که از این تعداد، ۳۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

وی با اشاره به افزایش ۶ نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به ۹۵۰ نفر رسیده که ارومیه، خوی و مهاباد بیشترین تعداد فوت‌شدگان را دارند.

آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

تاکنون بیش از ۳۰ میلیون و ۳۷۱ هزار نفر در دنیا و افزون بر ۴۱۳ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین بر اثر ابتلا به این بیماری تاکنون ۹۵۰ هزار نفر در دنیا و نزدیک ۲۴ هزار نفر در ایران جان خود را از دست داده‌اند؛ ایران، سیزدهمین کشور در تعداد مبتلایان و دهمین کشور در تعداد فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در جهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !