نماینده اردکان: خرانق به نگین توسعه استان یزد تبدیل خواهد شد


نماینده اردکان:  خرانق  به نگین توسعه استان یزد تبدیل خواهد شد

یزد - ایرنا - نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرانق؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری استان یزد است گفت: این منطقه به نگین توسعه استان یزد تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا محمد رضا دشتی اردکانی پنجشنبه شب در نشستی با بخشدار، اعضای شورا و دهیار شهر در شرف تأسیس خرانق با اشاره به جایگاه بخش عقدا و خرانق، افزود: باید در این مناطق تحولاتی ایجاد شود که برای مردم ملموس باشد.

وی اضافه کرد: پس از اعلام رسمی موضوع ارتقای روستای خرانق به عنوان شهر، پیگیری های لازم برای راه اندازی شهرداری خرانق با معاون وزیر کشور انجام شد و لازم است که طرح جامع خرانق آماده شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر لزوم رضایتمندی مردم به منظور تحقق اهداف تحول و توسعه بخش خرانق، تصریح کرد: پیشرفت آینده استان یزد در بخش خرانق است و این بخش بهشت سرمایه گذاری و گردشگری استان یزد است و ما باید با کار کارشناسی و علمی به گونه ای این بخش را اداره کنیم که مردم این بخش به مشکل برنخورند.

دشتی اردکانی اظهار داشت: در گام اول باید زیرساخت های بخش خرانق را درست کنیم و پس از گازرسانی به همه روستاهای این بخش و رفع موضوع آب خرانق، راه اردکان خرانق را ۲ بانده کنیم و این کار باید امسال در اعتبارات استان دیده شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس، اذعان کرد: مطمئن هستم که در آینده با همدلی و همکاری مردم و مسوولان، خرانق به عنوان نگین انگشتری توسعه شهرستان اردکان و استان یزد خواهد بود و پرداختن به موضوع گردشگری و صنعت موجب تحول در این بخش و بازگشت جمعیت به روستاها خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش خرانق به عنوان مسیر ورودی جاده طریق الرضا (ع) از استان های جنوبی کشور است، یادآور شد: ما باید این ورودی را به بهترین وجه و با بهترین امکانات برای مردم و زائران بارگاه منور رضوی آماده کنیم.

دشتی اردکانی با اشاره به اقدامات مؤثر انجام شده در چند ماه اخیر،گفت: پیگیری استقرار برخی از صنایع در پهنه ای به وسعت ۱۶۰۰ هکتار در جاده یزد خرانق در آینده نزدیک، جانمایی مجتمع صنعتی چادرملو در همین مسیر، پیگیری اخذ مجوز شهر خرانق، پیگیری گازرسانی به تمامی روستاهای بخش و پیگیری تأمین زیرساخت های حیاتی نظیر برق و اینترنت در پاره ای از مناطق دورافتاده بخش از جمله مهمترین اتفاقات مثبت در این ایام بوده که بحمدالله با نظر مردم و پیگیری شبانه روزی محقق شده و انشالله در زمان اجراء به طورکامل به آگاهی عموم خواهد رسید.

موضوع آب شهر خرانق، واگذاری مجتمع المهدی به آستان قدس رضوی، تعیین محدوده شهر جدید، رسیدگی به مشکلات شهرداری در شرف تأسیس خرانق و تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای استقرار شهرداری و سایر امکانات از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که از سوی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی قول پیگیری و مساعدت داده شد.

روستای تاریخی خرانق در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی یزد و ۵۰ کیلومتری اردکان در مسیر جاده مشهد قرار دارد.

خرانق که در گذشته خورانق یا خورنق نامیده می‌شد را به معنای محل برآمدن خورشید یا محل تولد خور می‌دانند.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک