پلیس فتا شایعه هک اطلاعات افراد از طریق تماس ناموفق یک شماره تلفن را تکذیب کرد


پلیس فتا شایعه هک اطلاعات افراد از طریق تماس ناموفق یک شماره تلفن را تکذیب کرد

بوشهر-ایرنا- رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: خبر هک اطلاعات کاربران پس از تماس ناموفق یا پاسخگویی به تماس شماره 05138062 صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز جمعه به رسانه‎ها اعلام کرد: به تازگی شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه پیش شماره ۰۵۱۳۸۰۶۲که مربوط به مشهد است پس از تماس با کاربران و ورود به سیستم گوشی، اطلاعات را هک می‌کند و موجودی حساب آنان را نیز به سرقت می‌برد و حتی در صورت تماس ناموفق از طرف این شماره با مخاطبان باز هم هک اتفاق می‌افتد، انتشار یافته است.

وی بیان کرد: در پی انتشار شایعه یادشده، بلافاصله تحقیقات تخصصی سایبری با همکاری پلیس فتا مشهد آغاز و مشخص شد که هک اطلاعات کاربران با این شیوه واقعیت ندارد و در صورت پاسخگویی به تماس یا مشاهده تماس ناموفق از طرف آن شماره بر روی صفحه گوشی، امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی و یا تجهیزات هوشمند همراه و همچنین سرقت موجودی حساب افراد وجود ندارد.

قاسمی ادامه داد: مسئولان شرکت تجاری مستقر در مشهد که شماره ۰۵۱۳۸۰۶۲ را در اختیار دارد ادعا کرده‌اند که این شایعه را شرکت‌های رقیب و با هدف تخریب وجهه شرکت و از بین بردن اعتماد مشتریان منتشر کرده‌اند.

وی ادامه داد: پلیس فتا بررسی کارشناسی برای شناسایی تولیدکنندگان و منتشر کنندگان این شایعه را که باعث ایجاد نگرانی برای تعدادی از مردم کشور شده‌اند، در دست اجرا دارد.

قاسمی اعلام کرد: در صورت مشاهده هرگونه ارتباط ناموفق از یک شماره، موضوعی برای نگرانی وجود ندارد و ضرورتی برای تماس و پیگیری از طریق پلیس نیست و کاربران قانون‌مدار فضای مجازی باید از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و حتی هویتی به افراد ناشناس به ویژه در فضای مجازی برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در فضای مجازی به درگاه پلیس فتا مراجعه و موضوع را در قسمت گزارش‌های مردمی گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا