وسعت گلخانه‌های خمین بیش از 100 درصد افزایش یافت


وسعت گلخانه‌های خمین بیش از 100 درصد افزایش یافت

خمین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: وسعت گلخانه‌های این شهرستان در هفت سال اخیر بیش از 100 درصد افزایش یافت و به 106 هکتار رسید.

«عباس ارشدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه سطح گلخانه‌های خمین از سال ۹۲ به دلیل کم آبی و نیز صرفه اقتصادی این نوع از کشت و کار با حمایت دولت و تدبیر و امید آغاز شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون گل شاخه بریده در ۹۵ هکتار، گیاهان آپارتمانی گلدار در چهار هکتار، گیاهان آپارتمانی برگ زینتی در سه هکتار و درختچه های زینتی در چهار هکتار از سطح گلخانه های خمین کشت می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی خمین یاداور شد: گلایول، میخک، داوودی، شب بو، زنبق، مریم و لیلیوم از جمله گونه‌های پرورشی در گلخانه های این شهرستان است.
ارشدی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تولید گل و گیاه زینتی این شهرستان مازاد بر نیاز است که به بازار گل تهران و کرج ارسال می‌شود.
وی گفت: ۸۰۰ بهره‌بردار در خمین به صورت مستقیم به حرفه گلکاری اشتغال دارند و به ازای هر هکتار گلخانه ۱۰ زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است
۵۲ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری خمین کشاورز هستند و این شهرستان رتبه دوم تولید گل شاخه بریده استان مرکزی بعد از محلات را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها