رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس: هوشمندسازی کشاورزی ضروری است


رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس: هوشمندسازی کشاورزی ضروری است

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ضرورت هوشمندسازی بخش کشاورزی بیان کرد:یکی از شهرستان به عنوان الگوی هوشمندسازی در نظر گرفته و با محوریت دفتر فن‌آوری های نوین و همکاری مرکز تحقیقات این امر اجرا شود.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، محمد مهدی قاسمی در آیین اختتامیه همایش تبیین رویکردهای بخش کشاورزی استان فارس با محوریت جهش تولید افزود:در قالب هوشمندسازی کشاورزی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان الگو به عنوان مجری طرح باشد.
وی با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری با ارایه بسته های دانشی تجربه شده باید دنبال‌ شود، بیان کرد: کشاورزی پیشه نیاکان استان فارس بوده و اجداد ما از دیرباز به شغل کشاورزی مشغول بودند،کشاورزی استان فارس پیشرفته است و کشاورزان این استان با هوشمندی، دانش و بینش بالا در کشور پیشرو هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، آغاز سال زراعی را رویداد مهمی در بخش کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: هدف از برگزای این همایش فائق آمدن بر چالش ها با انسجام، وحدت رویه و تشریک مساعی است و باید این پیام را به تلاشگران عرصه کشاورزی بدهیم که با عزمی جزم، به دنبال ایجاد تغییرات چشمگیر و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی هستیم.
قاسمی افزود: مشکلات مطرح شده در پنل های این همایش باید به فوریت در قالب تیم های هر پنل و با محوریت مدیران شهرستان ها بررسی و رفع شود تا پیامد این همایش پیگیری سهل تر و بهتر امور باشد.
وی با اظهار خرسندی از جاری شدن ادبیات تعالی در ارایه گزارش های مجموعه جهاد کشاورزی، بیان کرد: برای مدیریت کردن باید ابراز مدیریتی در اختیار باشد و باید ذی نفعان، نیازها و راه های ارتباطی آنان شناسایی شود.
قاسمی با تاکید به ضرورت رسیدگی به مشکلات مسئولان پهنه، افزود: تیم یاوران پهنه متشکل از ۶ نفر از مدیران ستادی در قالب دو تیم سه نفره به منظور پیگیری امورات این افراد تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه طرح "پهنه +۱" در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: ایجاد مزرعه الگویی در تمام پهنه ها، معرفی حداقل یک کشاورز نمونه به ازای هر پهنه، ایجاد حداقل یک صندوق خرد در هر پهنه از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی