اعزام 8 تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم کرمانشاه


اعزام 8 تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم کرمانشاه

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از اعزام هشت تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم استان در هفته دفاع مقدس خبر داد.

دکتر رضا منصوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شروع هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه، گفت: تلاش داریم سهمی در گرامیداشت این هفته داشته باشیم و در همین راستا برای خدمت به محرومان و مستضعفان که مالکان اصلی این انقلاب هستند، برنامه داریم و در طول هفته دفاع مقدس، هشت تیم تخصصی و فوق تخصصی را به مدت هشت روز از 31 شهریور تا هفتم مهرماه به مناطق محروم استان اعزام می‌کنیم.

وی یادآور شد: برخی از این تخصص های اعزامی شامل تخصص ریه، پوست، قلب و عروق، چشم پزشکی، دندانپزشکی، عفونی، گوارش و کبد، نفرولوژی اطفال، خون و آنکولوژی اطفال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این هشت تیم به ترتیب در این هشت روز در شهرستان های کنگاور، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، هرسین و دالاهو مستقر می شوند.

منصوری یادآور شد: بحث بیماریابی و ارجاع بیمار در روزهای اعلام شده توسط شبکه های بهداشت و درمان این شهرستان ها صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت معاینه و تشخیص نیاز به اعمال جراحی، بیماران در سطح اول به بیمارستان های شهرستان ها و در سطح بالاتر به مراکز درمانی شهر کرمانشاه ارجاع می شوند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه افزود: همچنین خدمات اکوکاردیوگرافی، انجام نوار قلب و سونوگرافی با دستگاه های پرتابل دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

منصوری افزود: برای خدمات رسانی بهتر به بیماران یک دستگاه آمبولانس با هماهنگی مدیر اورژانس پیش بیمارستانی استان در محل انجام برنامه‌ها مستقر می شود.

وی یادآور شد: همچنین در هر هشت روز اعزام پزشکان، یک ساعت زودتر دو نفر پزشک عمومی جهت ویزیت، تقسیم بیماران و غربالگری اولیه در محل انجام برنامه حضور دارند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اجرای طرح «شهید رهنمون» در روز دوم مهر، گفت: در این طرح در روز چهارشنبه (دوم مهر) ۱۵ تیم شامل پزشک عمومی، پرستار، ماما، بهداشت کار و روانشناس همراه با داروی رایگان به ۱۵ نقطه شهر کرمانشاه و شهرستان های تابعه اعزام می شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت