وزش باد شدید جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد


وزش باد شدید جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سرعت وزش باد طی امروز، جمعه و فردا، شنبه در مناطق جنوبی استان افزایش می‌یابد و در برخی ساعات به 60 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مهدی کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد برای سایر نقاط استان با شدت کمتری پیش بینی می‌شود و بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی، امروز آسمان آذربایجان غربی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

وی گفت: دمای هوای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش یک تا ۲ درجه ای مواجه بوده و بین ۱۳ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود که هوایی مناسب در این فصل به شمار می رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص بیشترین و کمترین دمای استان نیز بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پلدشت با ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و اشنویه با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بودند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار