11 منطقه گردشگری روستایی در فیروزکوه ایجاد می‌شود


11 منطقه گردشگری روستایی در فیروزکوه ایجاد می‌شود

تهران- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فیروزکوه گفت: 11 منطقه گردشگری روستایی با هدف تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری و مهاجرت معکوس روستاییان در این شهرستان ایجاد می‌شود.

«ابراهیم اکبری» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماهیت اصلی این اقدام، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار برای جمعیتی است که پیش از این از روستاهای شهرستان به شهرهای بزرگتر رفته‌اند تا از این طریق بتوان رونق و آبادانی را در این مناطق مجددا احیا کرد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات آن در جلسه‌هایی با حضور بخشداران ارجمند و مرکزی و دهیاران تعدادی از روستاها مورد بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: هفت روستا شامل سله‌بن، اهنز، بهان، آسور، طهنه، لزور و ورسخوران در بخش ارجمند و چهار روستای جلیزجند، طارس، خمده و هرانده در بخش مرکزی به همین منظور شناسایی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه با بیان اینکه مشاور طرح تعیین شده و آغاز بکار کرده است، اضافه کرد: با همکاری بخشداران و دهیاران، زمین‌های مستعد این روستاها در مرحله شناسایی قرار دارد تا نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاری اقدام شود.

به گفته «اکبری» پس از ارزیابی کارشناسی توسط این نهاد، نوع خدمات قابل ارائه در این زمین‌ها در قالب طرح‌های اقامتی، پذیرایی و تفرجگاهی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات کارشناسی این اقدام تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش خصوصی بتوان سرمایه‌گذاری مطلوبی را در این منطقه به انجام رساند تا زمینه ایجاد اشتغال و حضور مجدد ساکنان بومی و محلی فراهم شود.

به گزارش ایرنا ۷۱ اثر فرهنگی، تاریخی و باستانی فیروزکوه در فهرست آثار ملی قرار دارد و این شهرستان در شمال‌شرقی استان تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022