پیمانکار بزرگترین طرح کشاورزی - صنعتی درگز تعیین شد


پیمانکار بزرگترین طرح کشاورزی - صنعتی درگز تعیین شد

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز گفت: عملیات ساخت بزرگترین طرح کشاورزی - صنعتی این شهرستان در قالب گلخانه‌ 100 هکتاری با تعیین پیمانکار برای مرحله نخست، به زودی شروع می‌شود.

علی فراهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پروژه بزرگ، دولت زمین و آب طرح را تامین می‌کند و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز احداث و تجهیز این گلخانه ۱۰۰ هکتاری را بر عهده دارد و این طرح در سه مرحله و طی سه سال تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: مقرر شده است آب این گلخانه که در سه کیلومتری شهر درگز و حوالی روستای "چقر" ساخته خواهد شد از سد تازه تاسیس ابیورد و از سهمیه آب صنعتی آن تامین شود.
فرماندار درگز گفت: اعلام شده است ۱۳ فرصت شغلی مستقیم در هر هکتار گلخانه صنعتی ایجاد می‌شود لذا این طرح اهمیت بالایی در بخش اشتغال زایی و رونق کشاورزی شهرستان ایفا خواهد کرد.
فراهی افزود: در حال حاضر گفت وگوهایی نیز برای ارائه ۳۵ هکتار زمین در این شهرستان برای احداث یک مجتمع دامداری سنگین با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آغاز شده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.
شهرستان درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد. علاوه بر چهار شهر درگز، لطف آباد، نوخندان و چاپشلو این شهرستان ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...