سامانه جامع سه هزار شهید در خراسان شمالی راه‌اندازی شد


سامانه جامع سه هزار شهید در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

بجنورد-ایرنا- مسوول مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: سامانه جامع سه هزار شهید استان راه اندازی شده است که در هفته دفاع مقدس از آن رونمایی می‌شود.

حیدرعلی پورزاهد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استان در ایجاد سامانه جامع شهدا در سطح کشور جزو استان های پیشرو است و این سامانه تاکنون تنها در کمتر از ۱۰ استان راه اندازی شده است.

وی افزود: در این سامانه اسامی تمامی شهدای استان از جمله بسیجی، سپاهی، جهاد سازندگی و سایر نیروهای مسلح ثبت شده است و تمامی اطلاعات در خصوص زندگی نامه، خاطرات، وصیت نامه و دلنوشته شهدای استان جمع آوری شده است.

وی گفت: همچنین تمامی اطلاعات در خصوص عملیات هایی که شهدا در آن شرکت داشته اند و به درجه رفیع شهادت رسیدند نیز ثبت شده است.

وی اظهار داشت: تصاویر شهدا و همچنین فیلم هایی نیز در این سامانه بارگذاری شده است.

وی از تمامی مردم، همرزمان و خانواده شهدا خواست تا اگر اطلاعات، تصویر و یا خاطره های از شهدای این استان دارند در اختیار این مرکز قرار دهند تا در این سامانه ثبت شود.

مسوول مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: اطلاعات و داده های این سامانه قابل تغییر و حتی اگر اشکالاتی نیز داشته باشد قابل رفع است، اگر کاربران در مشاهده اطلاعات ایراداتی را مشاهده می کنند در گزینه ارتباط با ما در اختیار قرار دهند تا داده ها اصلاح شود.

وی اظهار داشت: در استان خراسان شمالی ۳۵ هزار رزمنده وجود دارد که از این تعداد ۳۲ هزار مربوط به سپاه، بسیج و جهاد سازندگی است و سه هزار شهید نیز متعلق به سایر نیروهای مسلح است، در سامانه جامع اطلاعات تمامی شهدای استان بارگذاری شده است.

پورزاهد افزود: همچنین در این سامانه شهدای روز نیز معرفی و اخبار در خصوص شهدا نیز در این سامانه منتشر می شوند.

این استان سه هزار شهید، شش هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده هم در جبهه ها داشته است.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش