امام جمعه ساوه: نگاه مصرفی به آموزش و پرورش اصلاح شود


امام جمعه ساوه: نگاه مصرفی به آموزش و پرورش اصلاح شود

امام جمعه ساوه گفت: نگاه مصرفی به حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه اصلاح شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی روز گذشته پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه در هفتادوهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با دستور جلسه بررسی و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی براساس مطالبات رهبری از آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه به آموزش و پرورش باید یک نگاه زیربنایی باشد چرا که خروجی این حوزه تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند و سرمایه های ماندگار است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت اولیه و اصلی آموزش و پرورش انسان سازی است و مختصاتی برای تحقق این مهم معرفی و تبیین شده است، تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید افرادی متقی، اندیشمند و با ایمان و از همه مهمتر دارای تفکر انتقادی، تحلیل‌گر با نظم و مسئولیت پذیر باشند.

وی افزود: معلم عنصر اصلی در پرورش انسان و معلمین جامعه افسران سپاه پیشرفت کشور هستند. بر این اساس مجددا تاکید می‌شود که نگاه به آموزش و پرورش نباید یک نگاه هزینه بردار و مصرفی باشد بلکه هزینه کرد در این حوزه در راستای تامین زیرساخت‌ها و امور زیربنایی است.

امام جمعه ساوه برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نگاه انتقادی به سند ۲۰۳۰ با تاکید بر نگاه حمایتی به نظام تعلیم و تربیت را از سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی در شهرستان دانست و افزود: برای تحقق منویات رهبری همه دستگاههای اجرایی باید به میدان بیایند و با تامین زیرساخت‌های لازم بتوان آسیب‌های فضای مجازی و ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش داد.

وی بر آرمانگرایی و تفکر عملی در حمایت از آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات مشترک آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها برای تحقق منویات رهبری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه برخورد با اراذل و اوباش را خواسته جدی شهروندان دانست و با تقدیر از شورای تامین به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی در جامعه گفت: آرامش و آسایش مردم در گرو برخورد با افرادی است که مخل امنیت عمومی هستند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا بی‌ثباتی تحصیلی در اذهان مردم شکل نگیرد و برنامه جامع تحصیلی برای آموزش حضوری یا غیرحضوری تدوین شود.

علی میرزایی بر ارتقای کیفیت در آموزش تاکید کرد و افزود: باید برای پرکردن شکاف و فاصله‌ای که بین مدارس غیرانتفاعی و دولتی در حوزه کیفیت آموزشی ایجاد شده است چاره اندیشی کرد و کیفیت آموزش در تمامی محیط‌های آموزشی یکسان باشد.

وی تصریح کرد: توجه به حوزه آموزش در مناطق محروم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و توان اجرایی ضرورت دو چندان دارد و باید تمهیداتی اتخاذ کرد که آموزش‌ها مفید و کارآمد باشند.

فرماندار ساوه با اشاره به برخی تهدیدات فضای مجازی در آموزش غیرحضوری دانش آموزان گفت: باید تهدیدات فضای مجازی را واکاوی و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متاثر از فعالیت آموزشی در فضای مجازی تلاش کرد.

وی در ادامه حافظه محوری را یک نقیصه بزرگ در حوزه آموزش دانست و افزود: در کیفی سازی آموزش لازم است تا از حافظه محوری به سمت تفکر سازی حرکت کنیم و از همه توان و ظرفیت برای تحقق آن بهره‌برداری شود.

فرماندار ساوه همچنین بر ضرورت تعامل ادارات با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به بیان عملکرد و پاسخگویی به مردم و افکار عمومی هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی سوادرسانه ای بازتاب خوبی در سطح جامعه داشته است چرا که تقویت دانش رسانه‌ای موجب مدیریت فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های آن خواهد شد.

حسین محمودی فر، افزود: استمرار برگزاری کارگاههای آموزشی و دوره های ارتقای سواد رسانه ای در جامعه و فراگیر کردن آن در بین آحاد مختلف مردم موجب پیشگیری حداکثری از آسییب‌هایی خواهد شد که متوجه فضای مجازی است.

در این جلسه برخی مدیران ادارات به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود و راهکارهای عملی شدن دستور جلسه پرداختند.

تقویت ابعاد تربیتی و پرورشی در حوزه آموزش و پرورش، بومی‌گزینی در جذب معلمین، تلاش برای تربیت نیروی انسانی توانمند و افرادی که دغدغه تربیت اسلامی دارند، پیوند موثر مساجد با مدارس و فعالیت‌های مسجد محور، تقویت بنیه اعتقادی کادر آموزشی و برخوردار از تفکر دینی مجهز به علم روز برای کارآمدتر شدن آموزش و پرورش، نبود پیوست فرهنگی بین دستگاه تعلیم و تربیت و دستگاههای اجرایی، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و آموزش منطق محور و موثر از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا