کاهش 50 درصدی ورودی جمعیت کیفری کرمانشاه


کاهش 50 درصدی ورودی جمعیت کیفری کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از کاهش 50 درصدی ورودی جمعیت کیفری استان نسبت به مشابه سال قبل خبرداد.

پرویز توسلی زاده در نشست با معاونین و قضات برخی محاکم با موضوع تعیین تکلیف پرونده های معوق، از کاهش 50 درصدی ورودی جمعیت کیفری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، توسلی‌زاده تاکید کرد: پرونده های معوق در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن باید تعیین تکلیف شوند، چراکه این امر رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت و این موضوع از اصول مدیریتی و قضایی است.

این مقام قضایی در ادامه با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری استان و راه‌های رسیدن به آن خاطر نشان کرد: همانگونه که بارها گفته ایم زندان باید برای جرائم مهمه باشد و در این راستا باید تفکر خود را عوض کنیم که خوشبختانه در استان کرمانشاه با تعدد جلسات برگزار شده در این خصوص که حدود 60 جلسه بوده توانسته‌ایم در این راستا به نتایج قابل توجهی برسیم.

توسلی زاده با اشاره به ارتقاء و اشاعه ابلاغ الکترونیک در تمامی شعب و محاکم یادآور شد: بر آنیم در کنار این مهم با کنترل ورودی ها با راهکارهای پیشگیرانه، موجودی پرونده ها را نیز کاهش دهیم.

مدیریت پرونده های کیفری خصوصا در جرائم مهم از دیگر اولویت های مورد تاکید رییس کل دادگستری استان در این نشست بود که درباره آن گفت: در این میان نباید از پرونده های کثیرالشاکی غفلت کرد و باید آن را به عنوان یک اولویت در نظر گرفت.

توسلی‌زاده حفظ حقوق عامه را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت تاکید ما همواره بر این بوده که درب اتاق تمامی قضات بر روی مردم باز باشد و مردم به راحتی مشکلات قضایی خود را مطرح و پیگیری کنند، بنابراین برنامه ویژه‌ای برای ملاقات‌های مردمی در مرکز استان و شهرستانها دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای قضایی استان ساماندهی دفاتر خدمات قضایی و نیز استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف را از دیگر برنامه ها برای تعیین تکلیف پرونده های معوق در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد.

انتهای پیام

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس