افزایش 37 درصدی تولید گردو و بادام در میاندوآب 


افزایش 37 درصدی تولید گردو و بادام در میاندوآب 

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 635 تن گردو و بادام از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته 37 درصد افزایش نشان می‌دهد.

علی دیانتی روز جمعه در حاشیه بازدید از باغ گردوی کوی "تقی‌آباد" میاندوآب‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت افزایش تولید گردو و بادام در این شهرستان طی سال‌جاری، تبدیل درختان غیربارور به بارور، توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت بهینه باغ‌ها و افزایش سطح آگاهی‌های باغداران است.

وی افزود: ۱۷۶ هکتار از مساحت باغ‌های میاندوآب به محصول گردو اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۸۵ تن محصول از آن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: ارقام گردوی موجود در این شهرستان شامل "فرانکت"، "چندلر"، "فرنور" و "پدرو" است.

وی بر کشت و توسعه ارقام گردوی مقاوم به سرما، زودبازده، پایه کوتاه، مقاوم به بیماری‌ها و با عملکرد بالا تاکید کرد و گفت: در این شهرستان رقم جدید گردوی خوشه‌ای هفت ساله که یکی از ارقام پرمحصول است نیز کشت شده که برآورد می‌شود حدود ۱۵۰ کیلوگرم گردو از هر اصله آن برداشت شود.

دیانتی ترویج این رقم را به روش پیوندی در سال‌های آتی به نهالکاران توصیه کرد و اصلاح ارقام محلی کم بازده را با ارقام جدید و پرمحصول ضروری دانست.

وی اضافه کرد: همچنین ۶۵ هکتار از باغات این شهرستان نیز به بادام اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۵۰ تن محصول نیز از آن برداشت و روانه بازار مصرف شود.

میاندوآب با دارا بودن ۸۲ هزار هکتار زمین کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار آبی و ۳۰ هزار هکتار دیم یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و گردش مالی و اقتصاد این شهرستان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند