1100 میلیارد ریال اعتبار به راه اصلی و روستایی اردل اختصاص یافت


1100 میلیارد ریال اعتبار به راه اصلی و  روستایی اردل اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار اردل گفت: در سال جاری یکهزارو 100 میلیارد ریال اعتبار به توسعه راه اصلی و روستایی این شهرستان اختصاص یافته است.

محمود کیانی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ۷۰۰ میلیارد دیگر آن از اعتبارات ملی است که برای تکمیل جاده اردل – گورمیزه – دوپلان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد : با تکمیل طرح های روستایی در دست اجرای شهرستان تا پایان سال جاری بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت از خدمات این محورهای روستایی بهره مند خواهند شد.

فرماندار اردل ،حفر و بازگشایی سه تونل از طرح جاده اردل - گورمیزه - دوپلان را یادآور شد و افزود: امسال تاکنون حفر ۲۰۰متر از تونل یکهزار و ۶۶۰ متری چهارم این طرح نیز انجام شده که در صورت تامین اعتبار در نیمه دوم سال جاری بیش از ۲۰۰ متر دیگر حفاری انجام خواهد شد.

کیانی تاکید کرد: محور اردل ـ دوپلان به طول ۱۵ کیلومتر از پروژه های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی در استان است و دسترسی مرکز استان به خوزستان را از مسیر شهرستان های اردل و کیار و با حذف گردنه های باجگیران و دوپلان که از نقاط حادثه خیز استان هستند، تسهیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: با پایان یافتن حفاری تونل، سه پل بزرگ نیز بر روی رودخانه دوپلان احداث خواهد شد و در صورت تکمیل و بهره برداری از این محور، مسیر شهرکرد به خوزستان ۲۵ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

فرماندار اردل ، با اشاره به جذب ۵۰ درصد از اعتبارت ۴۲۰ میلیارد ریالی استانی به راه روستایی شهرستان در نیمه نخست سال جاری تاکید کرد: در صورت تامین به موقع اعتبارات باقی مانده، بخش عمده ای از راه های روستایی دارای اولویت بازسازی و توسعه خواهد یافت.

شهرستان اردل با چهار شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی