بیمارستان تنفسی سینا زابل یکی از پروژه های مهم مورد نیاز منطقه است


بیمارستان تنفسی سینا زابل یکی از پروژه های مهم مورد نیاز منطقه است

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: امروز یکی از پروژه‌های بسیار مهم منطقه سیستان افتتاح شد، چراکه بیمارستان تنفسی به جهت وجود گرد و غبار و بیماران تنفسی که در منطقه وجود دارد، یکی از نیازهای اساسی است.

احمدعلی موهبتی در مراسم افتتاح بیمارستان تنفسی سینا زابل که توسط رئیس جمهور و وزیر بهداشت از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، فرمانداران شمال استان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی زابل و زاهدان به بهره برداری رسید، اظهار داشت: همچنین به جهت همسایگی با افغانستان که بیماری سل در آنجا جدی است این بیمارستان یکی از نیازهای اساسی منطقه است و ساختمان بیماری سل نیز در آنجا آماده است که در آینده نزدیک تجهیز می شود و امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.‌

استاندار افزود: در دولت نگاهی ویژه به حوزه بهداشت و درمان شده و وزارت بهداشت و درمان یکی از افتخار آمیز ترین وزارتخانه ها در هفت سال گذشته بوده است به طوریکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل۵۳ درصد رشد تخت های بیمارستانی و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۹۳ درصد رشد تخت‌های بیمارستانی و در حوزه زاهدان نیز ۴۱ درصد تخت‌های بیمارستانی در این دولت رشد داشته اند.

وی اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان قبل از پیروزی انقلاب مجموعه دانشگاه‌علوم‌پزشکی وجود نداشته اما اکنون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم پزشک متخصص و هم فوق تخصص تربیت می‌کند و یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

موهبتی افزود: همچنین در همین دولت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه اندازی شده است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی چابهار نیز راه‌اندازی شود چرا که در برخی از نقاط کشور در فاصله‌ای کمتر از این هم دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و در جنوب استان این فاصله های زیاد نیاز به مدیریت میدانی نزدیک دارد.

وی گفت: امیدواریم که ۳ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که در زاهدان، ایرانشهر و چابهار کلنگ زنی شده شتاب بگیرد و محقق شود.

وی ادامه داد : امید داریم بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان که از لحاظ کیفیت با بیمارستان‌های مرکز کشور تفاوت نمی کند و همچنین ۳۲۰ تختخوابی زاهدان هم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

استاندار گفت: علاوه بر دولت بخش خصوصی نیز دو بیمارستان فوق تخصصی در حال احداث دارد که یکی از آنها تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از بهترین بیمارستان های بخش خصوصی کشور در زاهدان خواهد بود.

وی تصریح کرد: اینها بخشی از نیازهای استان را جبران می کند ولی هنوز به جهت فاصله ،پراکندگی و عقب ماندگی تاریخی که داریم همچنان با میانگین کشوری فاصله داریم که نیاز به تلاش بیشتر است.

وی گفت: امیدواریم که در این دولت به میانگین شاخص کشوری در حوزه بهداشت و درمان درمان برسیم و این دور از دسترس نیست و با نگاهی که دولت و مجموعه وزارت بهداشت و درمان به استان دارد این روند دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان