43 درصد جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند


43 درصد جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

لاهیجان - ایرنا - رییس اداره بیمه سلامت لاهیجان گفت: 43 درصد جمعیت این شهرستان شامل 71 هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

مهرانگیز جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمعیت ۱۶۷ هزار نفری این شهرستان، این تعداد تحت پوشش بیمه سلامت و مابقی تحت پوشش صندوق‌های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر ادارات قرار دارند.

وی افزود : پوشش بیمه‌ای این سازمان در صندوق های بیمه‌ای کارکنان دولت، بیمه همگانی، ایرانیان، روستایی و سایر اقشار می باشد.

رییس بیمه سلامت لاهیجان با اشاره به تفاهم نامه این سازمان با وزارت بهداشت و درمان، خاطر نشان کرد: بیمه سلامت در لاهیجان هم‌اکنون با ۳ بیمارستان، ۲ درمانگاه، ۳۵ پزشک عمومی، ۵۲ پزشک متخصص، ۱۶ دندانپزشک، ۱۹ داروخانه، ۸ آزمایشگاه، ۱۰ رادیولوژی، ۱ مرکز پزشکی هسته ای و ۸ فیزیوتراپی، طرف قرارداد است.

جعفری، طرح نسخه‌ نویسی الکترونیکی را گامی مثبت در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: ارتقا سطح خدمات، کاهش سوء استفاده، جلوگیری از هدر رفت هزینه ها، کاهش خطای پزشکی، تحقق دولت الکترونیک و صرفه جویی در کاغذ و کاهش تردد مراجعات بویژه در ایام شیوع کرونا را از مزایای این طرح می باشد.

وی از صدور ۲۷ هزار و ۳۰۰ نسخه الکترونیک از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: ۸۶ درصد از مطب ها و ۹۵ درصد از داروخانه ها و ۱۰۰ درصد آزمایشگاه های طرف قرارداد با بیمه سلامت لاهیجان از طرح نسخه نویسی الکترونیک استفاده می کنند.

رئیس بیمه سلامت لاهیجان خاطر نشان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری، پاسخگویی و ارائه خدمات غیرحضوری به صورت ۲۴ ساعته فعال می باشد.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش "مرکزی و رودبنه" است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان