مراکز مشاوره پلیس نقش اثربخش در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد


مراکز مشاوره پلیس نقش اثربخش در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: مراکز مشاوره پلیس نقش مهم و اثرگذاری در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

سردار رحیم جهانبخش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارائه خدمات ویژه مشاوره ای و مددکاری در این مراکز، افزود: مراکز مشاوره و راهنمایی در امر پیشگیری اجتماعی از جرم، اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: امروزه مشاوره به عنوان مترادف رشد در جامعه تلقی شده و هرگونه اقدام در این حیطه و گسترش آن به بهداشت روان، رشد و تندرستی و سلامت افراد جامعه کمک میکند.

سردار جهانبخش با تاکید براینکه یکی از مولفه های اقتدار پلیس اعتماد مردم است، افزود: مصالحه و سازش پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: مشاوران و مددکاران جایگاه ویژه و خاص در کلانتری ها دارند چرا که شهروندان با اعتماد به این کارشناسان مشکلات و مسائل خود را با آنان مطرح و راهکارهای لازم را اخذ می کنند.

سردار جهانبخش کاهش مداخله انتظامی با گسترش آموزش های همگانی، مشاوره و مددکاری امکان پذیر است، افزود: خدمات در مراکز مشاوره پلیس به صورت رایگان و در راستای گسترش بهداشت روان در خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و آموزش انواع مهارت‌های زندگی است.

وی به موضوع پیشگیری اجتماعی از جرم، حضور کارشناسان مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: مشاوران با ارائه راهکارهای مناسب، نقشی موثر در حل مشکلات مراجعان دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت