جان الکان: “خیانتکاران” باعث تضعیف فراری شدند


فرمول یک ایران – در طول چند سال اخیر شاهد پستی ها و بلندی های زیادی برای تیم فراری بوده ایم اما به جرئت می‌توان گفت که عملکرد تیم ایتالیایی در فصل 2020 یکی از بدترین های آنهاست. اما رئیس کمپانی فراری، جان الکان مقصر را خیانتکارانی می‌داند که به تیمشان پشت کردند. در حال حاضر در ششمین رده جدول قهرمانی سازندگان فراری قرار دارد و آنها در مسابقات...

فرمول یک ایران – در طول چند سال اخیر شاهد پستی ها و بلندی های زیادی برای تیم فراری بوده ایم اما به جرئت می‌توان گفت که عملکرد تیم ایتالیایی در فصل ۲۰۲۰ یکی از بدترین های آنهاست. اما رئیس کمپانی فراری، جان الکان مقصر را خیانتکارانی می‌داند که به تیمشان پشت کردند.

در حال حاضر در ششمین رده جدول قهرمانی سازندگان فراری قرار دارد و آنها در مسابقات خانگی خود در مونزا و موجلو نیز کاری از پیش نبردند. مشکلات آنها تمامی نداشته – کمبود قدرت و سرعت در مستقیمی ها، از کار افتادن ترمز، عملکرد بد در پیچ ها، استراتژی های غلط. این لیست به سادگی ادامه دارد. باوجود این عملکرد ضعیف، رئیس کمپانی عقیده دارد که این موقعیت برای آنها لحظه دردناکی است.

وی همچنین اقرار کرد که آنها همراه با پرسنل حال حاضرشان راه درازی را در پیش‌ خواهند داشت تا در آینده بهتر شوند. این صحبت ها اینگونه به نظر می‌رسد که الکان با کنایه به افرادی اشاره می‌کند که در گذشته از فراری به تیم های دیگر مانند مک‌لارن یا مرسدس رفته اند. با وجود اینها او به متیا بینوتو اعتقاد کامل دارد، حداقل برای الان.

اعتقاد کامل جان الکان به متیا بینوتو

الکان بدون نام بردن از شخص خاصی به این اشاره کرد که در گذشته فراری چقدر در تقلا بوده بخاطر پرسنلی که از تیم می‌رفتند. خیلی از مهندسانی که در حال حاضر برای تیم های رقیب کار می‌کنند در گذشته در اسکودریا فراری مشغول بوده اند. در مصاحبه اش با یک شبکه ورزشی ایتالیایی، او گفت:

اگر کسی به به دهه اخیر نگاه می‌کند که ما در آن قهرمان نشدیم. و به تغییراتی نگاه کنیم که در تیم رخ داده، ما بخاطر افرادی که ما را ترک کردند تا رقبایمان را تقویت کنند، ضعیف شدیم.

کاری که ما همراه با بینوتو داریم انجام می‌دهیم برعکس است: یک بنیان قوی می‌سازیم و آنرا محکم می‌کنیم.

جان الکان: “خیانتکاران” باعث تضعیف فراری شدندجان الکان: “خیانتکاران” باعث تضعیف فراری شدند

متیا بینوتو

به خدمت گرفتن کارلوس ساینز نشانه پیشرفت در فراری

شاید منظور الکان تغییرات پایه ای در تیم است، و چه تغییری بهتر از تعویض رانندگان؟ آمدن ساینز به فراری مثال خوبی از این تغییرات است. راننده ای با تجربه بالا، کسی که می‌تواند تکانی به همه چیز بدهد و یک زاویه دید جدید ارائه کند. تیم همچنین به فردی نیاز دارد تا به کمک آن بتواند حداکثر توانایی چارلز لکلرک را استخراج کند.

با توجه به عملکردی که تا به حال از ساینز در رقابت های سطح بالا دیده ایم، او یک رقیب تشنه موفقیت همراه با روحیه مبارزه‌ای است. همه اینها بدین معناست که بینوتو استراتژی هایش را با یک راننده جدید ارتقا می‌دهد و اجرا می‌کند.

جان الکان: “خیانتکاران” باعث تضعیف فراری شدندجان الکان: “خیانتکاران” باعث تضعیف فراری شدند

کارلوس ساینز

فراری می‌خواهد با قدم های کوچک به موفقیت دست پیدا کند

اما، سوال اصلی این است – آیا همه اینها می‌تواند از فصل ۲۰۲۱ تحقق پیدا کند؟ پاسخ الکان آنچنان دلگرم کننده نیست:

هیچ چیزی بدتر از امید دادن نیست زمانیکه نمی‌توان به آن هدف ها دست پیدا کرد. واقعیت ما بهمان می‌گوید که ما در حال حاضر بین رده ششم و چهارم قرار داریم و باید برای سال بعد پیشرفت کنیم. پیشرفت یعنی گرفتن سکو و نه پیروزی در مسابقات.

این احتمالاً یعنی طرفداران قرمزپوش فراری باید مدتی بیشتر برای قهرمانی صبر کنند و در این بین تنها به موفقیت های گهگاه لکلرک و ساینز رضایت دهند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد