اولین کتاب با مضمون ایثار و شهادت به زبانی سمنانی به چاپ رسید


اولین کتاب با مضمون ایثار و شهادت به زبانی سمنانی به چاپ رسید

سمنان- ایرنا- مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: اولین کتاب مکتوب و صوتی در زمینه ایثار و شهادت به زبان سمنانی با عنوان «سِمِنی آسمُن پی» (از آسمان سمنان) به چاپ رسید و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

فاطمه مصطفوی فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کتاب «سمنی آسمن پی» اولین کتاب در استان سمنان در زمینه ایثار وشهادت به زبان سمنانی محسوب می‌شود که به صورت مکتوب و صوتی در قالب شعر به زبان سمنانی تهیه شده است.

وی ادامه داد: ۸۱ شاعر پیشکسوت استان سمنان با استفاده از هنر و ذوق خود در وصف ایثار و شهادت به زبان سمنانی شعر سرودند و در گردآوری این کتاب کمک کردند.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: کتاب صوتی و مکتوب سمنی اسمن پی با اهتمام محمدرضا جدیدی جمع‌آوری شده است.

مصطفوی اظهار داشت: کتاب سمنی آسمن پی در بخش ادبیات مقاومت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان موجود است و علاقه‎مندان می‌توانند به این اداره کل برای گرفتن کتاب مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به یک هزار نسخه از کتاب مکتوب و صوتی سمنی آسمن پی به معنای (از آسمان سمنان) توسط انتشارات صریر چاپ شد.

وی یادآور شد: علاوه بر رونمایی از اولین کتاب به صورت مکتوب و صوتی به زبان سمنانی، چهار عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در هفته گرامیداشت دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: چاپ کتاب صوتی و مکتوب در زمینه‌های مختلف مانند خاطره، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی از سوی این اداره کل در سال‌های اخیر با جدیت دنبال می‌شود.

استان سمنان بیش از سه هزار شهید، هفت هزار و ۶۰۰ جانباز و ۲۴۳ آزاده دارد.

در تقویم جمهوری اسلامی سی و یکم شهریور تا هفتم مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در