نماز جمعه در 11 شهر استان همدان اقامه نمی‌شود


نماز جمعه در 11 شهر استان همدان اقامه نمی‌شود

همدان _ ایرنا_ مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در همدان گفت: آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته/28 شهریور/ در 11 نقطه از استان اقامه نمی‌شود.

حجت الاسلام محمد مولایی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه در مناطق پرخطر و با وضعیت قرمز، در استان همدان این آیین روز جمعه این هفته در ۱۱ نقطه شامل ملایر، سامن، ازندریان، جوکار، اسلامشهر آق گل، فامنین، درگزین، تویسرکان، اسدآباد، رزن و دمق برگزار نمی‌شود.

به گفته وی این آیین در ۱۴ نقطه و در شهرستان‌های همدان، مریانج، قهاوند، جورقان، نهاوند، فیروزان، گیان، کبودراهنگ، گل تپه، شیرین سو، بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از تمام نمازگزاران در این شهرستان‌ها خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نماز جمعه شرکت کنند.

وی گفت: افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

حجت الاسلام مولایی اعلام کرد: تیمهای اعزامی از سوی جمعیت هلال احمر در محل های ورودی نماز جمعه با تب سنجی و ضدعفونی کردن دست شرکت‌کنندگان و در اختیار گذاشتن ماسک، ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان،در ۲۴ ساعت گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۸ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر رسیده است، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403