میهمانی لاله ها در تمامی گلزارهای شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود 


میهمانی لاله ها در تمامی گلزارهای شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می  شود 

یاسوج- ایرنا- معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته دفاع مقدس امسال آیین مذهبی و فرهنگی میهمانی لاله ها در تمامی 528 گلزار شهدای مناطق شهری و روستایی این استان برگزار می شود. 

احمد بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آیین به منظور تجدید پیمان با شهدا و غبار روبی و عطرافشانی قبور آنان برگزار می شود و زمان آن نیز عصر روز پنجشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۹ در چهارمین روز هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: نکته مهم در این آیین لزوم رعایت کامل نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از سوی شرکت کنندگان است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قشرهای مختلف مردم، خانواده شهدا، جامعه ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسؤولان اجرایی استان در این آیین شرکت می کنند.

بهرامی عنوان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس برنامه ‌های متنوع مذهبی و فرهنگی برای اجرا در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده بود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا برخی از آنها حذف شد.

وی ابراز داشت: برنامه ‌هایی در هفته دفاع مقدس امسال برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در نظر گرفته شده که از جمله آنها می ‌توان به همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت، تجلیل از خانواده شهدا و آیین میهمانی لاله ها اشاره کرد.

بهرامی گفت: برپایی نمایشگاه مجازی، سرکشی حضوری و تلفنی از خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد نیز از دیگر برنامه‌ های هفته دفاع مقدس امسال در این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۶ آزاده و افزون بر ۹ هزار جاتباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد