ایران کمترین میزان ابتلا به سل در دنیا را دارد/ در آستانه ریشه کنی مالاریا هستیم


ایران کمترین میزان ابتلا به سل در دنیا را دارد/ در آستانه ریشه کنی مالاریا هستیم

جان بابایی گفت: ایران با وجود اینکه در کنار آلوده‌ترین کشور‌های دنیا از نظر شیوع سل قرار دارد، اما کمترین میزان ابتلا به سل را دارد.

ایران کمترین میزان ابتلا به سل در دنیا را دارد/ در آستانه ریشه کنی مالاریا هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» و افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی از طریق ویدیوکنفرانس اظهار کرد: در منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل باد‌های ۱۲۰ روزه، با مشکل جدی بیماری‌های تنفسی رو به رو هستیم و باعث افتخار است که امروز شاهد افتتاح یک بیمارستان تنفسی در این استان هستیم و این بیمارستان ۶۴ تختخوابی با تمام امکانات و بخش‌های ویژه به افتتاح رسید.

ایران در آلوده‌ترین منطقه دنیا از نظر شیوع سل و مالاریا

او ادامه داد: بیمارستان سل به زودی به بهره برداری می‌رسد و باید توجه داشت که یکی از مشکلات جدی کشور‌های همسایه بیماری سل است و با افتخار می‌توان گفت ایران با وجود اینکه در کنار آلوده‌ترین کشور‌های دنیا از نظر شیوع سل قرار دارد، اما کمترین میزان سل در دنیا را دارد و بیمارستانی که به بهره برداری خواهد رسید حتی کمک به کشور‌های منطقه خواهد بود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در کنار آلوده‌ترین منطقه دنیا به مالاریا قرار دارد، اما ما به زودی مالاریا را در ایران ریشه کن خواهیم کرد و این نشان می‌دهد که مدافعان سلامت در سیستان و بلوچستان توانسته اند به خوبی این بیماری‌ها را کنترل کنند و باعث افتخار در این منطقه شوند.

جان بابایی بیان کرد: در طرح تحول سلامت بیش از ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی سیستان و بلوچستان اضافه شد.

گفتنی است؛ مرکز بیماری های تنفسی زابل با زیربنای بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع و تعداد ۶۴ تخت با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۲۲۰ نفر ساخته شده است. عملیات اجرایی این پروژه در ۲ طبقه، از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که دارای بخش های جراحی با ۴ تخت، اورژانس با ۱۵ تخت، بخش بستری با ۲۶ تخت، بخش های ویژه با ظرفیت ۹ تخت و بخش سل و آنکولوژی با ظرفیت ۱۰ تخت امروز در در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» و افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در