اضافه شدن 770 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی مازندران در دوران کرونا


اضافه شدن 770 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی مازندران در دوران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ما در دوران کرونا 770 تخت بیمارستانی را به مرکز درمانی استان مازندران اضافه کردیم.

اضافه شدن 770 تخت بیمارستانی به مراکز درمانی مازندران در دوران کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» و افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی از طریق ویدیوکنفرانس که با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: در استان مازندران در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی اضافه شده است و شاخص تخت بیمارستانی به جمعیت از ۱.۳ به ۱.۵۱ رسیده است وبا دستور ریاست جمهوری با تکمیل بیمارستان‌ها در تنکابن، قائم شهر و ساری ۸۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان مازندران اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: امروز بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر به بهره برداری رسید و این بیمارستان علاوه بر خدمت رسانی به مردم در شهر بهشهر به زائران امام رضا هم خدمت رسانی خواهد کرد و امیدواریم ۱۲۰ تخت هم به این مرکز درمانی اضافه شود و این مرکز درمانی به بیمارستان ارجاعی ۳۶۰ تختخوابی در شرق استان مازندران تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: ما در دوران کرونا ۷۷۰ تخت بیمارستانی را به مرکز درمانی استان مازندران اضافه کردیم و اگر افزایش تخت‌ها در طرح تحول سلامت صورت نمی‌گرفت در این دوران دچار چالش می‌شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: پروژه بهره برداری شده امروز در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» در بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران زیربنایی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۲۲۴ تخت بیمارستانی دارد.

موسوی اظهار کرد: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده است، پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه و از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده، دارای بخش‌های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است.

بیشتر بخوانید

افتتاح همزمان ۸ بیمارستان با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی اضافه خواهد شد ایران کمترین میزان ابتلا به سل در دنیا را دارد/ در آستانه ریشه کنی مالاریا هستیم شاخص تخت بیمارستانی در اصفهان پایین است/ تعرفه‌های پزشکی اصلاح شود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی