2 خانه هلال در خرمشهر و آبادان گشایش یافت


2 خانه هلال در خرمشهر و آبادان گشایش یافت

آبادان - ایرنا - 2 خانه هلال روز پنجشنبه در اروندکنار آبادان و روستای مقامسیه خرمشهر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا رییس جمعیت هلال احمر خرمشهر در آیین گشایش خانه هلال در حفار این شهرستان گفت: خانه هلال روستای مقامسیه هلال احمر کوچکی است که به ساکنان روستای حفار شرقی و غربی خدمات ارایه می‌کند.

حاتم شراوه هدف اصلی خانه هلال را توانمندسازی اهالی و تشکیل تیم امدادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه بیان کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، و فعالیت داوطلبانه و خیرخواهانه از اهداف ویژه خانه هلال است.

وی از دیگر دهیاران خواست برای تاسیس خانه هلال و خدمات دهی بیشتر هلال احمر به اهالی روستاها با هلال احمر همکاری کنند.

رییس جمعیت هلال احمر آبادان نیز در آیین گشایش خانه هلال اروندکنار گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

رضا نیک‌پی افزود: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در مقابل خطر احتمالی در شهرستان‌ و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

وی افزود: جمع‌آوری کمک‌ داوطلبانه و مردمی، فعالیت آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌ جوانان داوطلب از دیگر مزیت‌های خانه هلال است.

نیک‌پی ادامه داد: خانه‌های هلال هنگام وقوع بلایا و حوادث شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد و رویکرد جمعیت هلال احمر استفاده از توان جوامع محلی در مدیریت و واکنش به حوادث است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس