چند خبر کوتاه از استان اصفهان


چند خبر کوتاه از استان اصفهان

کاشان- ایرنا- ساخت 90 واحد مسکونی برای خانوارهای نیازمند آران و بیدگل، مصدوم شدن چهار نفر در برخورد کامیونت و تریلر در بادرود و دستگیری کاربر فضای مجازی به اتهام هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جمله خبرهای کوتاه روز پنجشنبه در استان اصفهان است.

سمیرم

به گزارش ایرنا، رییس اداره آب و فاضلاب سمیرم روز پنجشنبه با اعلام خبر آب‌رسانی به روستای ولدخانی از توابع پادنای سمیرم، اظهار داشت: این طرح با ۲ و نیم میلیارد ریال اعتبار به صورت امانی انجام شد.

مجید صابری افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه حفاری و خط انتقال و همچنین یک دستگاه فشار شکن در این طرح اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: روستای ولدخانی تحت پوشش امور آب نیست و ۷۰ خانوار جمعیت دارد.

ریس اداره آب سمیرم یادآور شد: حدود ۱۵۰ آبادی و روستا در شهرستان وجود دارد که ۱۲۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

به گفته صابری از این تعداد، ۹۰ روستا زیرپوشش امور آب وفاضلاب هستند و بقیه روستاها خودشان از این موضوع استقبال نمی‌کنند.

وی در ادامه از نصب مخزن آب ۳۰۰ مترمکعبی روستای حاجی‌آباد خبر داد و گفت: این مخزن بزرگ روستاهای جلال‌آباد، نادرآباد و دولت قرین سفلی را پوشش می‌دهد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سمیرم از احداث و تکمیل ۲ خانه عالم با ۲ اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با مشارکت خیران خبر داد.

حجت‌الاسلام میثم آقایی اظهار داشت: این دو واحد ساختمانی در زمینی به مساحت ۱۲۰ و ۸۵ متر مربع در شهر سمیرم و یکی از روستاهای این شهرستان احداث شده تا سرجمع خانه‌های عالم در این منطقه به ۲۰ واحد برسد.

بر این اساس، ۸۰۰ بسته لوازم‌التحریر و لوازم مدرسه نیز به همت بسیج دانش آموزشی سپاه ناحیه شهرضا در بین اقشار حاشیه‌ای و کم درآمد این شهرستان توزیع شد.

این اقلام شامل کیف لپ‌تابی، دفتر، خودکار، مداد رنگی، جامدادی و سایر لوازم ضروری یک دانش آموز برای تحصیل است.

در شهرستان سمیرم نیز تعدادی از خیران در تامین مالی لوازم‌التحریر و حتی خرید تلویزیون و دستگاه ستاپ باکس با ناحیه مقاومت بسیج در محله‌ها و اصناف مختلف همکاری کردند و حدود ۴۰۰ بسته حمایتی به دست فراگیران نیازمند رساندند.

علاوه بر این ماسک، شیلد و گان بهداشتی در این شرایط کرونایی در شهرضا در موسسه جامع توان‌بخشی شهید مدرس این شهرستان تولید می‌شود.

تولید ۳۰ هزار ماسک، ۱۰ هزار عدد گان و ۱۰۰ هزار شیلد تا به امروز در این مرکز نیکوکاری انجام شده و تهیه و تدارک ۲۵هزار شیلد نیز در حال انجام است تا برای استفاده به مدارس تحویل داده شود.

خبر آخر اینکه، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا روز پنجشنبه با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از رونمایی ۲ جلد کتاب کدخدای آشپزخانه و یک قبله برای رفتن خبر داد.

به گفته فاطمه پورخاقان، این کتاب‌ها با موضوع سبک زندگی، ایثار و شهادت توسط دوتن از نویسندگان حماسی نویس این شهرستان به طبع رسیده و در این هفته رونمایی می‌شوند.

شهرستان‌های سمیرم و شهرضا به ترتیب با ۹۰ و ۱۵۹ هزار جمعیت ثابت و عشایری در ۱۶۰ و ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌اند.

آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل گفت: ۹۰ واحد مسکونی با اعطای تسهیلات ۷۰۰ میلیون ریالی به خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر روستایی فاقد مسکن یا دارای واحد مسکونی نامناسب، غیرمقاوم و در معرض خطر ساکن در نقاط روستایی این شهرستان تا پایان سال‌جاری واگذار می‌شود.

اسماعیل بایبوردی افزود: ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از جمله تسهیلات بانکی برای واگذاری این واحدهای مسکونی با متوسط زیربنای ۴۰ مترمربع برای جامعه هدف در شهرستان آران و بیدگل است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای تفاهم‌نامه طرح مسکن محرومان، این واحدهای مسکونی به ۴۰ نفر از مددجویان واجد شرایط و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر مانند نوش‌آباد، ابوزیدآباد و سفیدشهر واگذار می‌شود.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نطنز

رییس جمعیت هلال احمر بادرود گفت: برخورد کامیونت و تریلر در محور بادرود- کاشان به آسیب دیدن چهار نفر منجر شد.

علی کفاشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک دستگاه کامیون حامل ۵۲ نفر از مهاجر غیر قانونی یکی از کشورهای خارجی با یک دستگاه تریلر صبح امروز در نزدیکی پایگاه امداد و نجات هلال احمر ترابیان بادرود برخورد کرد.

وی بیان کرد: چهار نفر در این حادثه مصدوم شده بودند که به بیمارستان شهید بهشتی کاشان انتقال یافته‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر بادرود با اشاره به مداوای سرپایی تعدادی از آسیب‌دیدگان اضافه کرد: ماموران هلال احمر و آتش‌نشانی همچنین راننده کامیونت را که در جریان حادثه در داخل کابین محبوس شده بود، نجات دادند.

بادرود، مرکز بخش امامزاده با جمعیت ۲۵ هزار نفر از توابع شهرستان نطنز است.

کاشان

فرمانده انتظامی کاشان از شناسایی و دستگیری زنی ۳۴ ساله به جرم هتک حیثیت، نشر اکاذیب، تهمت و افترا از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی در این زمینه گفت: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا تشریح کرد که فرد یا افراد ناشناسی در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کرده‌اند و از این رو درخواست پیگیری موضوع را داشت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و در جریان بررسی‌ها یک زن ۳۴ ساله شناسایی و در هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کاشان ضمن اشاره به ارسال پرونده متهم به دادسرا یادآور شد: بر اساس قانون توهین، نشر اکاذیب و افترا در فضای حقیقی یا مجازی جرم محسوب می‌شود و افراد در این گونه موارد می‌توانند با شکایت به دادسرا احقاق حق کنند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!