انجمن‌های علمی بازوی توانمند دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند


انجمن‌های علمی بازوی توانمند دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند

اصفهان- ایرنا- رییس انجمن حقوق اساسی ایران شعبه اصفهان گفت: انجمن‌های علمی به عنوان بازوان توانمند دانشگاه‌ها در مهارت آموزی نقش اساسی در تحقق اهداف این بخش ایفا می‌کنند.

محمدسعید شفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باید اهتمام بیشتری برای ارتقای کیفیت آموزش، تدوین استاندارد آموزشی و نیاز سنجی آموزشی به عمل آید تا این انجمن‌ها بتوانند نقش بسزایی در کنار دانشگاه‌ها در مهارت آموزی ایفا کنند.

وی تصریح کرد:هنوز مجله علمی پژوهشی ترویجی در دانشگاه‌های استان اصفهان وجود ندارد که از رتبه علمی با تائید وزارت علوم برخوردار باشد به همین دلیل دانشجویان دکترای حقوق برای دانش آموختگی باید ۲ مقاله علمی چاپ کنند اما بدلیل نداشتن مجله در اصفهان باید سال‌ها سرگردان باشند و هزینه‌های گزافی پرداخت کنند.

وی با اشاره به تشکیل انجمن حقوق اساسی اصفهان ادامه داد: هدف این انجمن تشویق اساتید و دانشجویان به کارهای پژوهشی، علمی تهیه مقالات، چاپ کتب، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، سمینار، همایش، انتشار مجله با مجوز وزارت علوم است.

رییس انجمن حقوق اساسی ایران شعبه اصفهان با بیان اینکه اساتید و دانشجویان، قضات و کلیه دانش آموختگان حقوق می‌توانند عضو این انجمن شوند افزود: این انجمن با هدف ارتقای علمی حقوقدانان هر هفته با دعوت از اساتید مطرح کشوری، نشستی و بصورت مجازی برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای لازم در گسترش و پیشبرد علمی حقوق اساسی در کشور با هدف تلاش در ایجاد ارتباط بین اندیشه‌ها و اندیشمندان دانشگاه و بهبود روش‌های اقدام نهادهای عمومی مبتنی بر آموزه‌های حقوق عمومی بطور عام و حقوق اساسی بطور خاص و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی در افزایش توان کشور بمنظور اطمینان از دستیابی به اهداف دانش حقوق اساسی بعنوان مهمترین مأموریت انجمن حقوق اساسی ایران مطرح است.

شفیعی گفت: انجمن علمی حقوق اساسی ایران بر اساس نقشه راه علمی و اسناد بالا دستی، می‌کوشد تا ضمن بسط، گسترش و تعمیق اندیشه حقوق اساسی، افق‌های جدیدی در آموزش، پژوهش و برقراری ارتباطات علمی بین المللی با دیگر انجمن‌های مشابه در جهان فراهم آورد.
وی اضافه کرد: ایران در چشم انداز ۲۰ ساله، کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده در روابط بین الملل است.

رییس انجمن حقوق اساسی ایران شعبه اصفهان اظهار داشت: جامعه ایرانی در افق چشم انداز ۲۰ ساله با ویژگی‌های توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود متکی براصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی، با تأکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فن آوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی، امن، مستقل ومقتدر با سامان دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت» تعیین شده است.

انتخابات اعضای هیات مدیره انجمن حقوق اساسی اصفهان هفته گذشته با اطلاع رسانی قبلی با رای ۲۵۰نفر برگزار شد و اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

اولین انجمن در اصفهان که زیر نظر وزارت علوم برای ارتقای علمی اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق و قضات دادگستری فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟