ثبت‌نام در پیش‌دبستانی‌های سمیرم اختیاری است


ثبت‌نام در پیش‌دبستانی‌های سمیرم اختیاری است

اصفهان- ایرنا- معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم گفت: ثبت‌نام بچه ها در مراکز پیش‌دبستانی خصوصی یا دولتی در این شهرستان اختیاری است.

به گزارش ایرنا، تیمور رحمانی روز پنجشنبه در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش این شهرستان در فرمانداری اظهارداشت: ثبت‌نام پیش‌دبستانی های وابسته به این اداره رایگان بوده و تامین مربی بر عهده اداره آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ثبت‌نام در ۵۰ مرکز پیش‌دبستانی غیردولتی با فعالیت ۱۰۷ نفر مربی، ۱۶ میلیون ریال تعیین شده و خانواده‌ها در اقدام برای نام‌نویسی فرزندان خود در هر کدام از این مراکز مختار هستند.

معاون مدیریت آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر عدالت آموزشی بویژه در این شرایط سخت اقتصادی، تصریح کرد: دستورالعمل وزارتی راه‌اندازی پیش‌دبستانی‌های دولتی در مناطق مرزی، محروم، عشایری، روستای، چندپایه و چندزبانه شامل بخش‌ها و روستاهایی از توابع سمیرم می‌شود.

به گفته رحمانی حتی طبق این دستور تعدادی از مدارس چند پایه در برخی از محله‌های شهر سمیرم نیز شامل این بخشنامه می‌شوند.

وی با یادآوری ورود سالانه ۹۰۰ تا یک‌هزار محصل کلاس اولی به دبستان‌های سمیرم، اظهار داشت: هر سال افزون بر نیمی از کلاس اولی‌ها از پیش دبستانی‌ها اسقبال می‌کردند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط ۳۸۰ نفر ثبت نام کردند.

معاون نوآوری آموزش وپرورش سمیرم اظهار داشت: با وجود استقبال کمتر خانواده‌ها در سال جاری از پیش دبستانی‌ها باز هم سمیرم رتبه اول استان را دارد و هفته‌ای سه روز بچه ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مراکز حضور می‌یابند.

رحمانی این شرایط سخت کرونایی را بویژه برای فراگیران مدارس شبانه روزی چالش برانگیز دانست و افزود: کاهش آمار ثبت نامی‌ها در رشته‌های فنی و کار و دانش زنگ خطر آموزشی در سال تحصیلی جدید کرونایی است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم در ادامه این نشست، گفت: دانش‌آموزان متوسطه اول ۹۰ درصد، ابتدایی ۹۵ درصد و متوسطه سوم ۸۵ درصد از کلاس‌های حضوری استقبال کردند و در مدارس حضور یافتند.

محمد نادری‌سمیرمی تصریح کرد: هر آنچه مدیران شبکه بهداشت و ستاد مدیریت کرونا در رابطه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشنامه کرده‌اند اجرا کرده‌ایم و تاکید داریم هیچ دانش آموزشی اجباری به شرکت در کلاس درس‌های حضوری ندارد.

کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمیرم نیز خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم که تعدادی از آنها از جامعه عشایری یا محصل استثنایی هستند.

شاپور آقایی یادآور شد: در موضوع انسداد بی‌سوادی از سال ۹۶ تا سال جاری تعداد دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند کمتر شدند و هر سال با تلاش مجموعه تعلیم و تربیت، تعداد زیادی از آنها جذب مدارس شدند تا بی‌سواد نمانند و تحصیل کنند.

شهرستان سمیرم دارای ۱۰ هزار دانش‌آموز، یکهزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی و ۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان با ۷۹ هزار جمعیت ثابت شهری و روستایی و حدود ۱۵ هزار جمعیت عشایری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن