استاندار : تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت مازندران در اولویت قرار دارد


استاندار : تکمیل  پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت مازندران در اولویت قرار دارد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت : تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی حوزه سلامت در مازندران در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان خاتم الانبیاء در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از زمان همه گیری شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۷۰۰ تخت بیمارستانی در این استان به بهره برداری رسید و تعدادی دیگری از پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت نیز در اولویت تکمیل قرار دارد.
وی گفت : هم اکنون چند پروژه عمرانی و زیرساختی حوزه سلامت از جمله بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی ماهفروجک ساری و بیمارستان جایگزین رازی قائمشهر در حال اجراست و پس از بازدید اواخر مرداد ماه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، اجرای این پروژه ها شتاب گرفته است.

حسین زادگان پیش بینی کرد که تا پایان دولت تدبیر و امید ساخت این دو بیمارستان مازندران به پایان و بهره برداری برسد.

وی گفت : به هر حال در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان خدمات خوبی ارائه شده است و بهره برداری از بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان بهشهر به عنوان بزرگ ترین بیمارستان شرق مازندران یک نمونه از این خدمات خوب آن هم به مردم مناطق محروم بوده است.

استاندار مازندران افزود : ارتقاء و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت کمک خوبی به درمانگران به خصوص در دوران همه گیری ویروس کرونا است و دولت هم به این مهم توجه ویژه است.
مازندران هم اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۱.۵ تخت بیمارستانی دارد در حالی که تا پیش از دولت تدبیر و امید ضریب تخت های بیمارستانی استان ۱.۳ بود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در این استان به بهره برداری رسید و آمار مجموع تخت های بیمارستانی استان به حدود پنج هزار دستگاه رسید.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا پایان کار هشت ساله دولت تدبیر و امید در سال آینده حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید دیگر نیز در این خطه شمال کشور به بهره برداری خواهد رسید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی