نماز جمعه در چهار شهرستان استان سمنان اقامه می‌شود


نماز جمعه در چهار شهرستان استان سمنان اقامه می‌شود

سمنان- ایرنا- مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان گفت: نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های شاهرود، آرادان، سرخه و میامی، به دلیل قرار گیری در رنگ‌بندی نارنجی و زرد از لحاظ شیوع کرونا، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: براساس تصمیم‌گیری‌ها به دلیل شیوع کرونا، آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه تنها در شهرهای در وضعیت نارنجی، زرد و سفید از لحاظ شیوع کرونا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در چهار شهرستان سمنان، گرمسار، دامغان و مهدیشهر به دلیل قرارگیری در رنگ‌بندی قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود.

فاطمی‌نیا تصریح کرد: استفاده از ماسک، مهر و سجاده شخصی برای نمازگزاران حاضر در نماز عبادی و سیاسی جمعه در مناطقی که نماز جمعه برگزار می‌شود الزامی است.

مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان ضمن قدردانی از همراهی و صبوری مردم و زحمات حافظان سلامت و امنیت و تاکید بر اولویت سلامت مردم ابراز داشت: با فروکش کردن شیوع کرونا و تصمیم بر برگزاری اجتماعات، نماز جمعه نیز باشکوه‌تر برپا خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: تا ظهر۲۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند