هواشناسی نسبت به گرم شدن ناگهانی هوای مازندران هشدار داد


هواشناسی نسبت به گرم شدن ناگهانی هوای مازندران هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران نسبت به افزایش دمای هوا و وزش باد گرم در استان از فردا جمعه به مدت 48 ساعت هشدار داد.

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه زرد ، اعلام کرد که از صبح فردا جمعه استان تحت تاثیر شکل گیری هوای گرم جنوبی قرار می گیرد که همراه با افزایش دما و ورزش باد گرم خواهد بود.

بر اساس این اخطاریه ، بیشترین تاثیر شکل گیری هوای گرم جنوبی بر دامنه ها و مناطق کوهستانی است که احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل ها را همراه دارد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که با ورود موج گرما به استان ، دمای هوا در مناطق کوهستانی و دامنه های استان طی روز جمعه و شنبه تا حدود ۱۰ درجه افزایش خواهد یافت ولی میزان افزایش دما در مناطق جلگه ای کمتر از پنج درجه خواهد بود.

بر اساس این جدول بیشترین میزان افزایش دما در این مدت مربوط به سیاه بیشه ، کجور و بلده در غرب و کیاسر و آلاشت در منطقه مرکزی خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که جریان هوای گرم جنوبی تا اواخر روز شنبه در استان بویژه مناطق کوهستانی ماندگار باشد و سپس جای خود را به جریانات شمالی سطح زمین می دهد که با عبور امواج از تراز میانی جو زمین همراه خواهد بود.

بر اساس این پیش بینی ، شکل گیری جریانات سطح شمالی زمین در مازندران سبب وزش باد شدید ، رگبار باران ، کاهش دما و رعد و برق خواهد شد. این وضعیت تا آخر وقت روز یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد و سپس وضعیت عادی بر استان حاکم می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر