بزرگ‌ترین بیمارستان شرق مازندران افتتاح شد


بزرگ‌ترین بیمارستان شرق مازندران افتتاح شد

ساری - ایرنا - بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) بهشهر به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان شرق مازندران امروز پنجشنبه با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم گفت : عملیات اجرایی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) سال ۸۷ در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در چهار طبقه شروع شد.
دکتر سیدعباس موسوی افزود : این بیمارستان دارای ۲۴۰ تختخواب در سه حوزه بستری ، پاراکلنیکی و کلنیک های تخصصی و ۲۱ تخت هم مربوط به بخش اورژانس شامل تخت های سرم تراپی ، اتاق عمل سرپایی و سی پی آر است.

وی گفت که بیمارستان خاتم الانبیاء دارای بخش های تخصصی آندوسکوپی ، نوار قلب و مغز ، اکو کار دیو گرافی ، آندوسکوپی ، تست ورزش ، چشم پزشکی ، تصویر برداری ، آزمایشگاه ، اتاق عمل ، مراقبت های ویژه و یونیت زایمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه ساخت این بیمارستان را هم حدود ۸۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت که طرح توسعه این بیمارستان با ۱۲۰ تختخواب نیز در دستور کار قرار گرفته است که با تکمیل آن ، بیمارستان می تواند پذیرای بیماران ارجاعی از سایر نقاط استان نیز باشد.
ساخت بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر به عنوان بیمارستان جایگزین سال ۸۵ تاییدیه هیات دولت را دریافت کرده بود.

با بهره برداری از این بیمارستان آمار تخت های بیمارستانی مازندران به حدود پنج هزار دستگاه رسیده است. بر اساس گزارش رسمی بیش از یکهزار و ۵۰۰ تخت از این تعداد در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

استان مازندران با حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۳ بیمارستان دولتی و خصوصی دارد .

همزمان با بیمارستان خاتم انبیاء شهرستان بهشهر به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور رییس جمهوری ، هفت بیمارستان و مرکز درمانی دیگر در شهرهای تهران ، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی ، کردستان ، اصفهان و گیلان با یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد