مسئولان شمیرانات با 336 خانواده معزز شهدا دیدار می‌کنند


مسئولان شمیرانات با 336 خانواده معزز شهدا دیدار می‌کنند

تهران- ایرنا- فرماندار شمیرانات گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تکریم مقام شامخ شهدا، مسئولان این شهرستان با 336 خانواده معزز شهیدان دیدار می‌کنند.

سیدمهدی ساداتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خاطره‌گویی توسط خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی از گلزار شهدای گرانقدر امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر، و برگزاری یادواره شهدا در مساجد سطح شهرستان و نواحی بسیج از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای تکریم دلیران کشور و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می‌شود.
وی افزود: نواحی بسیج و هیات‌های مذهبی برنامه‌ای را نیز با عنوان «آبروی محله» به منظور حضور دسته‌های عزاداری و برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان، اباعبدالله (ع) در مقابل خانه شهدا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌کنند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در آخرین روز از این هفته نیز با همکاری ناحیه مقاومت بسیج جماران و شهرداری منطقه یک (شمیران) با حضور در بیمارستان شهدای تجریش، با مدافعان سلامت و پرسنل مجموعه که در از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در این مرکز به عنوان یکی از بیمارستان‌های اصلی پذیرنده بیماران کرونایی سخت مشغول فعالیت هستند، دیدار خواهیم داشت.
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: فضاسازی شهرها و روستاها متناسب با هفته دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است و شهرداری‌ها و دهیارای‌ها باید نسبت به این امر با ارائه طرح‌های خلاقانه و شایسته اقدام کنند.
به گفته «ساداتی»، شعار محوری هفته دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ «ما قوی هستیم» تعیین شده است.
شمیرانات تاکنون سه هزار و ۵۰۰ شهید والامقام تقدیم اسلام و میهن کرده است و هفت هزار و ۲۰۰ جانباز، ایثارگر و آزاده دارد.
به گزارش ایرنا، جنگ تحمیلی از ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ آغاز شد و ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ پایان یافت؛ به همین مناسبت از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
شمیرانات متشکل از شهر شمیران یا تجریش (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و شهرهای لواسان، اوشان، فشم، میگون، شمشک و دربندسر و ۳۵ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر است که در شمال و شمال شرقی پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی