نوسان رو به مثبت بورس در هفته‌ای که گذشت


تهران ( پانا) - معاملات بازار بورس در هفته جاری با رشد 27 هزار واحدی کلید خورد اما در روز بعد افتی 5 هزار واحدی را تجربه کرد اما این روند در معاملات روز دوشنبه با افزایش 29 هزار واحدی توانست در ارتفاع یک‌میلیون و 607هزار واحد قرار گیرد و روزهای بعد تا پایان هفته نیز شاخص روندی صعودی را طی کرد تا ارتفاع یک‌میلیون و 700 هزار واحد را هم پس بگیرد.

نوسان رو به مثبت بورس در هفته‌ای که گذشت

تهران ( پانا) - معاملات بازار بورس در هفته جاری با رشد 27 هزار واحدی کلید خورد اما در روز بعد افتی 5 هزار واحدی را تجربه کرد اما این روند در معاملات روز دوشنبه با افزایش 29 هزار واحدی توانست در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۰۷هزار واحد قرار گیرد و روزهای بعد تا پایان هفته نیز شاخص روندی صعودی را طی کرد تا ارتفاع یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را هم پس بگیرد.

در جلسه‌ای که صبح دیروز با حضور اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد، سازوکار حمایت از بازار سرمایه با استفاده از سپرده‌گذاری یک درصد منابع صندوق توسعه ملی مورد تاکید قرار گرفت.

بر اساس جزییات آخرین جلسه اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده‌گذاری یک درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تاکید قرار گرفت.

شاخص بورس ۲۷ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز شنبه 22 شهریور بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۷هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۸۳هزار واحد قرار گرفت.

در جریان معاملات روز شنبه بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 788میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 8هزار و 837میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 124هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 27هزار و 483واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 583هزار و 764واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در این روز به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و حفاری شمال با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 734میلیون ورقه به‌ارزش 3هزار و 359میلیارد تومان در 487هزار و 231نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 279واحد رشد کرد و در ارتفاع 16هزار و 769واحد قرار گرفت.

همچنین بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و سنگ‌آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران، بیمه سامان و جنرال مکانیک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

شاخص بورس یک شنبه ۵ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز یک شنبه 23 شهریور بازار سرمایه با ثبت افت ۵ هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۷۸هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز یک شنبه بازار سرمایه بیش از 9میلیارد و 332میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 10هزار و 602میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 181هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 5هزار و 568واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 578هزار و 185واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 447میلیون ورقه به‌ارزش 2هزار و 736میلیارد تومان در 333هزار و 783نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 13واحد رشد کرد و در ارتفاع 16هزار و 783واحد قرار گرفت.

در بازار روزیک شنبه بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و هلدینگ صنایع معدنی خارومیانه بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های بهساز کاشانه تهران، گروه صنعتی پاکشو و پتروشیمی فناوران بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های بین‌المللی توسعه ساختمان، تولید چدن‌سازان و کربن ایران بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 447میلیون ورقه به‌ارزش 2هزار و 736میلیارد تومان در 333هزار و 783نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 13واحد رشد کرد و در ارتفاع 16هزار و 783واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه تجارت نو و فرابورس ایران بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه و صنایع ماشین‌های اداری ایران بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت

بر این اساس سهامداران شرکت‌های بهساز کاشانه تهران، گروه صنعتی پاکشو و پتروشیمی فناوران بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های بین‌المللی توسعه ساختمان، تولید چدن‌سازان و کربن ایران بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 447میلیون ورقه به‌ارزش 2هزار و 736میلیارد تومان در 333هزار و 783نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 13واحد رشد کرد و در ارتفاع 16هزار و 783واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه تجارت نو و فرابورس ایران بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه و صنایع ماشین‌های اداری ایران بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

مردم نگران ریزش بازار در ماه‌های آتی نباشند

عضو هیئت مدیره شرکت بورس روز یک شنبه به سهامداران تاکید کرد که نگران ریزش بازار در ماه‌های آتی نباشند.

سیدمهدی سدیدی، عضو هیئت مدیره بورس تهران و مدیرعامل صندوق بازنشستگی بانکها با بیان اینکه با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه از سوی شرکتها، سهام‌داران خرد نگران ریزش بازار در ماههای آینده نباشند، گفت: از سوی دیگر حقوقیها وظیفه دارند از طریق حمایت هوشمند یک فضای امن در بازار ایجاد کنند.

شاخص بورس دوشنبه 29 هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز دو شنبه بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۹هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۰۷هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز دو شنبه بازار سرمایه بیش از 7میلیارد و 815میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 746میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 334هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 29هزار و 299واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 607هزار و 489واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در این روز به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های بانک پارسیان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه بهمن با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 722میلیون ورقه به‌ارزش 3هزار و 850میلیارد تومان در 516هزار و 471نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 230واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 13واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و سنگ‌آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، توسعه مسیر برق گیلان و صنایع ماشین‌های اداری ایران بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

رشد 59 هزار واحدی شاخص در معاملات روز سه شنبه بازار

شاخص کل در بازار بورس روز سه شنبه ۵۹ هزار و ۶۷۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحد رسید.

براساس معاملات روز سه شنبه بیش از ۹ میلیارد و ۳۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۸ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج هزار و ۹۴۷ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و۸۳۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۸۹۸ واحد رشد به ۲۸۱ هزار و ۹۳ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۴۲ هزار و ۹۵۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۳ هزار و ۳۱۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶ هزار و ۶۱۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۳۳۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۸۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۳۵۳ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با دو هزار و ۶۵۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۸۸۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۵۱۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۰۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۴۹۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۴۷۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۵۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۲۹۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۲۴۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۲۰۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۲۹۰ واحد، تامین سرمایه امید (امید) با ۱۵۹ واحد،‌ ایران خودرو (خودرو) با ۱۵۷ واحد،‌ گروه صنعتی ملی (وملی) با ۱۴۹واحد، زامیاد (خزامیا) با ۸۸ واحد،‌ سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۸۳ واحد،‌ کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۸۲ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۶۲ واحد، کارت اعتباری ایران کیش (رکیش) با ۶۰ واحد، توسعه شهری توس گستر (وتوس) با ۶۰ واحد، پارس الکتریک (لپارس) با ۵۵ واحد،‌ سرمایه گذاری بهمن (ربهمن) با ۵۴ واحد، نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) با ۴۶ واحد،‌ سرمایه گذاری پارس توشه (وتوشه) با ۴۵ واحد، قند نیشابور (قنیشا) با ۳۶ واحد و تولید محور خودرو (خمحور) با ۳۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات ایران، سرمایه گذاری غدیر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۹۵۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص بورس چهارشنبه ۳۹ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۹هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۷۰۴هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه بیش از 17میلیارد و 356میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 17هزار و 816میلیارد تومان در بیش از 2‌میلیون و 155هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 39هزار و 505واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 704هزار و 98واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز چهارشنبه به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های بانک پارسیان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سایر اشخاص بورس انرژی با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار هم امروز روند مثبتی را سپری کردند به طوری که شاخص‌های قیمت(وزنی - ارزشی) 10361 واحد، کل(هموزن) 2102 واحد، قیمت(هموزن) 1378واحد، آزاد شناور 52749واحد، و شاخص‌های اول و دوم نیز به ترتیب 33957 و 59395واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 441میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 418میلیارد تومان در 729هزار و 170نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 469واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 920واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مدیریت انرژی امید تابان هور، نیروگاه زاگرس کوثر و گروه کارخانجات صنعتی تبرک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها