لزوم افزایش ظرفیت تست کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی


لزوم افزایش ظرفیت تست کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی

مسئول بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان و پزشکی گفت: با توجه به اینکه به پاییز و زمستان نزدیک می شویم برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در این ایام باید ظرفیت تست کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی مازندران،افشین استوار در جلسه بررسی وضعیت مراکز بهداشتی درمانی استان مازندران در مقابله با بیماری کرونا در فصل پائیز که در مرکز بهداشت استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید ظرفیت تست کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی استان افزایش پیدا کند، گفت: برنامه ریزی های لازم برای افزایش این ظرفیت در استان مازندران برای نیمه دوم سال صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ارزیابی های صورت گرفته و بازدیدهای انجام شده نشان دهنده وضعیت خوب مازندران در شاخص های درمانی است، ادامه داد: شاخص میزان مرگ و میر نسبت به میزان بستری در استان مازندران در مقایسه با مناطق دیگر کشور مناسب تر است.

مسئول بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه استان مازندران از نظر کیفیت درمان از استان های خوب کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در ارزیابی های به عمل آمده ، کادر بهداشتی و درمانی به وظایف خود مسلط بودند و از نظر دارویی نیز کمبود جدی وجود نداشت و پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مدیریت کووید ۱۹ علیرغم چالش هایی که استان با آن مواجه بوده خوب عمل کرده است، افزود: مازندران یک استان عادی نیست و هر چه درآن اتفاق می افتد انعکاس آن در کشور به فواصل مشاهده می شود و با توجه به حجم مسافرت ها باید خدمات بیشتری نسبت به جمعیت خود ارائه دهد.

استوار با بیان اینکه استان مازندران بار مضاعفی بر دوش کشیده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ظرفیت های فنی و اجرایی خوب و ارزشمندی است و همکاران ستادی و شهرستانی توانمندی دارد و امیدواریم در درگیری نیمه دوم سال با چالش های کمتری مواجه شود.

* افزایش تعداد مبتلایان کرونا سیستم درمانی را دچار مشکل می کند

در ادامه سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افزایش آمار مبتلایان در بازده زمانی خاصی، گفت: با افزایش تعداد مبتلایان سیستم دچار مشکل می شود زیرا در یک روز تعداد مبتلایان به سرعت افزایش پیدا می کند.

وی به حجم مسافرت ها در استان مازندران اشاره کرد و افزود: استان مازندران با توجه به میزان مسافرت ها زیرساخت های مناسبی ندارد و بنابراین در شرایط پر استرسی قراردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونت بهداشتی را خط مقدم پیشگیری از بیماری دانست و تاکید کرد: باید برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از بیماری انجام شود تا افراد کمتری به این بیماری مبتلا و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری با وجود کمبودها یک نفر از نیروهای بیمارستانی در مازندران آسیب ندیده است،گفت: در موج دوم شاهد آسیب دیدن کادر بهداشتی و درمانی هستیم، در برخی از موارد شاهد عدم رعایت پروتکل های از سوی کارکنان هستیم.

موسوی ادامه داد: برخی از کارکنان فکر می کنند که تاکنون به این بیماری مبتلا نشده اند نسبت به بیماری ایمن هستند که در این مورد آسیب شناسی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه استاندار و دستگاه های قضایی همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران داشتند، ادامه داد: در استان مازندران کمیته نظارت استانی پیش از کمیته کشوری انجام شد و بازرسی و ارزیابی استانداری مسوول آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تعداد مرگ و میر استان در پیک دوم دو درصد نسبت به پیک نخست کاهش پیدا کرده است، گفت: در اسفند ماه سال گذشته گروهی از دفتر فنی برای ارزیابی استانداردهای مورد نیاز مراکز تشکیل شد و از مراکز مختلف بازدید کردند که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته