افزایش ارتقا سطح شناخت جامعه از طریق اطلاع رسانی ضروری است


افزایش ارتقا سطح شناخت جامعه از طریق اطلاع رسانی ضروری است

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، گفت: امروز در شرایط حساسی قرار داریم که باید سطح شناخت را از طریق اطلاع رسانی به موقع و صحیح، ارتقا داد.

حیدر قاسمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان گفت: امروز سطح آگاهی جامعه به واسطه فراهم شدن بستر ارتباطات نسبت به گذشته متفاوت است و به همین اندازه انتظارات جامعه هم بالارفته است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این زمینه سطح اطلاع‌رسانی باید از نظر کمی و کیفی نیز متفاوت از گذشته شود هر چند هنوز برخی روش‌های سنتی رواج دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: در این فضا برخی پیام‌ها متولی مشخص ندارد و تارهای به هم‌ تنیده اطلاعات همه فضای فیزیکی را فراگرفته است و از سوی دیگر تنوع خواهی در حوزه محصولات و محتوای رسانه‌ای در جامعه وجود داردو باید این نیاز نیز به نحو مطلوب پاسخ داده شود و اطلاعات خام متناسب با نیاز و ضرورت جامعه پردازش شود.
وی با اشاره به تقش مخاطب شناسی در انتقال پیام گفت: مخاطب اصلی مردم هستند و لذا اگر اعتماد مردم کاهش پیدا کند، در حوزه مشارکت اجتماعی و عملکرد مردمی نیز با ضعیف‌هایی مواجه خواهیم بود.
قاسمی با اشاره به نرخ پایبن مشارکت مردمی در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مرحله ۲ حوزه انتخابیه در استان اصفهان برگزار شد که در یک حوزه ۳۲ درصد و در حوزه دیگر ۱۳ درصد مشارکت داشتند و برغم برخی شرایط و دلایل خاص این حجم از حضور زنگ خطری است تا در حوزه اطلاع رسانی بیش از پیش به این مساله توجه شود.
همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای شکل‌گیری شورای اطلاع‌رسانی استان ۱۷ جلسه برگزار شده است که در این جلسات ۳۵ دستور کار بررسی و ۱۰۹ مصوبه خروجی داشته است.
رمضان‌علی معتمدی افزود: تصمیم‌گیری در حوزه‌های اجتماعی و حساس و موفقیت‌های این بخش در مباحث اطلاع‌رسانی مربوط به کرونا، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی از جمله اقدامات این شورا بوده است‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی