اجرای طرح کنترل دیابت یزدی‌ها با ورزش


اجرای طرح کنترل دیابت یزدی‌ها با ورزش

رئیس هیات ورزشهای همگانی استان یزد با اشاره به افتخارات این هیات ورزشی در کشور، گفت: هم اکنون براساس آمارهای غیررسمی 20 درصد جمیعت یزد و یک هفتم از ورزشکاران سازمان یافته استان تحت پوشش این هیات ورزشی فعالیت می‌کنند.

«امیر عظیم صحتمند» امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیات ورزش همگانی متمایز از سایر هیئات ورزشی است چرا که کمیته‌های متعددی شامل ۹۰ کمیته از بازی‌های فکری تا پینت‌بال و پرواز بادبادک‌ها با زیرشاخه‌های زیاد را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به این که براساس آمارهای غیررسمی ۲۰ درصد جمعیت استان به نوعی در حوزه ورزشی همگانی فعالیت می‌کنند، گفت: طبق ارزیابی فدراسیون ورزش‌های همگانی، یزد در بین استان‌های تیپ دوم با کسب امتیاز ۸۳۹ رتبه اول و در میان تمام استان‌های کشور با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به استان مازندران، رتبه دوم کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

این مسئول در مورد عوامل موفقیت این هیات ورزشی در کشور نیز عنوان کرد: استفاده از افراد متخصص، کار بلد و از جنس ورزش در تمام کمیته‌های این هیات ورزشی یکی از این عوامل بوده و علاوه بر این می‌توان تعامل با دستگاه‌های مختلف، فعال کردن کمیته همگانی در سایر هیاتهای ورزشی، راه‌اندازی کمیته‌های کودکان و پیشکسوتان در ورزش همگانی در کنار برگزاری همایش‌های همگانی اعم از پیاده‌روی و کویرنوردی و غیره را نیز از دیگر عوامل موفقیت این هیات ورزشی برشمرد.

وی با اشاره به وجود ۷۴ هزار و ۹۳۳ ورزشکار سازمان یافته(بیمه شده) در استان براساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی هیات پزشکی ورزشی استان، بیان کرد: یک هفتم ورزشکاران سازمان یافته در استان مشتمل بر ۹۵۲۸ ورزشکار زن و ۱۰۸۲ ورزشکار مرد مربوط به ورزش همگانی استان هستند و هموراه این هیات ورزشی به لحاظ تعاد ورزشکار جزو سه هیات برتر استان بوده است.

وی از جمله فعالیت‌های شاخص و خلاقانه این هیات ورزشی که برای اولین بار در استان رقم خورده است را برگزاری جشنواره عکس همگانی با هدف فرهنگ سازی ورزش در بین عموم مردم و ایجاد انگیزه متفاوت در آنها، برگزاری لیگ همگانی و اجرا در مکان‌های عمومی مانند مراکز تجاری، طرخ تعویض قلیان با هدایای ورزشی، اجرای طرح همیار ورزش همگانی به صورت گروهی در مدارس استان، برگزاری مسابقات هیجانی هفت رنگ برای کودکان و برگزاری همایش‌های پیاده روی خانوادگی محله محور، ذکر کرد.

صحتمند مشارکت فعال در فعالیت‌های اجتماعی مانند رویدادهای گردشگری، توجه ویژه به ورزش سالمندان و معلولان در قالب رشته‌های یوگا و پیلاتس، اجرای طرج پایش سلامت کارمندان شهرداری یزد، طرح کنترل دیابت برای مبتلایان یزدی و طرح اهدای هدیه ورزشی به زوج‌های جوان استان را از دیگر این طرح‌ها برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته و در سال جاری، اجرای جسنواره و مسابقات در فضای مجازی، اجرای پویش اماده باش به صورت سراسری در کشور، اجریا پویش نذر ورزشی، معرفی یزد به عنوان نامزد اولین شهر فعال ایران، آوای ورزش در همسایگی با انجام ورزش‌های صبحگاهی و شامگاهی در مجموعه‌های آپارتمانی و محلات، اجرای برنامه کمک‌های مومنانه و اجرای کمین «میز کار، میز ورزش» با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان را از جمله ویژه برنامه‌های هیات در سال جاری عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش همگانی استان با اشاره به سرانه بالای ابتلا به دیابت در این استان راجع به طرح کنترل دیابت نیز تصریح کرد: در این طرح با هماهنگی پزشکان متخصص استان، بیماران مبتلا به دیابت به هیات ورزش‌های همگانی استان معرفی و هیات استان نیز به صورت رایگان آنها را به مراکز ورزشی حامی دیابت معرفی و طریقه تغذیه و رفتارهای شخصی آنها را با هدف کاهش قند خون پایش می‌کند.

«مائده سعیدی» نائب رئیس بانوان هیات ورزش‌های همگانی استان نیز در این نشست خبری با اشاره به افتخارات کسب شده توسط این هیات ورزشی در سالهای اخیر، این هیات ورزشی را در برگزاری کلاس‌های اموزشی مختلف از پیشتازان کشور خواند و گفت: به دنبال شیوع کرونا نه تنها فعالیت‌های این هیات ورزشی تعطیل یا کاهش نیافته بلکه به نوعی با انتشار فیلم‌های اموزشی، بروشور و موشن گرافی با محوریت ورزش در خانه افزایش یافته است.

وی گفت: تمام تلاش هیات ورزش‌های همگانی استان افزودن ورزش در منزل به سبد خانواده‌هاست و در همین راستا نیز از هفته آینده ارائه آموزش‌های زنده از شبکه‌های مجازی را نیز به برنامه‌های هیات خواهیم افزود.

سعیدی همچنین با اشاره به اهتمام به ترویج ورزش همگانی در بین بانوان یزدی، اضافه کرد: عملکرد هیات ورزش‌های همگانی در حوزه سالمندان با اقداماتی که در دست انجام داریم، رضایت بخش است.

«امین سامعی» دبیر هیات نیز در ادامه به تشریح برخی برنامه‌های این هیان ورزشی پرداخت و گفت: بازخوردهای جامعه بیانگر روند صعودی ورزش همگانی در بین خانواده‌های یزدی است و امیدواریم با وجود شرایط کرونایی جامعه بتوانیم این امر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر چه بیشتر توسعه دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)