دانشجویان رشته الکترونیک در ایران موفق‌تر عمل می‌کنند


دانشجویان رشته الکترونیک در ایران موفق‌تر عمل می‌کنند

استاد الکترونیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشجویان ایرانی در رشته الکترونیک از نظر دروس پایه و سرفصل‌ها تا مقطع کارشناسی به نسبت سایر کشور‌ها موفق‌تر عمل می‌کنند.

دانشجویان رشته الکترونیک در ایران موفق‌تر عمل می‌کنندمعراج رجایی، استاد الکترونیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رشته الکترونیک اظهار کرد: با توجه به نفوذ و کاربرد همه جانبه رشته الکترونیک در صنایع مختلف ضرورت و الزام وجود آن در جامعه برای دانشگاه‌ها بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است و باید به این رشته توجه بیشتری شود.

او درباره بازار کار رشته الکترونیک افزود: برای آقایان و بانوان فارغ التحصیل رشته الکترونیک در بخش‌های مختلفی از قبیل طراحی، تولید، تعمیر و نگهداری قطعات صنعتی فرصت‌‌های شغلی فراوانی وجود دارد.

رجایی تصریح کرد: صنایع و مشاغل مختلفی مانند: الکترونیک، مخابرات، مکاترونیک، صنایع فولاد، کشتی رانی، نفت و ... رشته‌هایی هستند که برای فعالیت در آن‌ها باید از افراد آموزش دیده در رشته الکترونیک استفاده کرد.

استاد الکترونیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: از توانایی و مهارت فارغ التحصیلان رشته الکترونیک در بخش‌های مختلف کار از قبیل پشتیبانی فنی و تجهیزات الکترونیک، نصب و راه اندازی دستگاه‌های الکترونیک، سرویس‌های هوشمند سازی ساختمان ها، تجهیزات پزشکی، مخابراتی، شبکه‌های دیتا، دوربین‌های مدار بسته، سیستم‌های تلفن همراه، کالیبر کردن دستگاه‌های اندازه گیری و طراحی مدار‌های چابی با کامپیوتر استفاده خواهد شد.

رجایی درباره مقایسه رشته الکترونیک در ایران با سایر کشور‌ها، گفت: قیاس رشته الکترونیک در ایران با سایر کشور‌ها متفاوت است، برای مثال شاید این رشته در کشور‌های اروپایی و آمریکایی در مرز‌های دانش و آموزش فعال باشد، اما در ایران به علت مسائل تحقیقاتی در بخش‌های طراحی، فعالیت‌های عملی و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی باعث پیشرفت کشور خواهد شد.

او ادامه داد: دانشجویان ایرانی در رشته الکترونیک از نظر دروس پایه و سرفصل‌ها تا مقطع کارشناسی به نسبت سایر کشور‌ها موفق‌تر عمل می‌کنند و به همین علت فارغ التحصیلان رشته الکترونیک در کشور‌های خارجی خیلی خوب پذیرش می‌شوند؛ چرا که تئوری‌های بسیار عالی برای آن‌ها در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

رجایی در پایان یادآوری کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان رشته الکترونیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور‌های خارجی پذیرش شده و در آنجا فعالیت‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته اند.

بیشتر بخوانید

درآمد ماهانه مهندس‌های برق در ایران +بازار کار گرایش‌های برق کدام یک از مهندسان کشور درآمد میلیاردی دارند؟ تحصیل 18 هزار دانشجو در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد مکاترونیک؛ نگاه چندرشته ای به عرصه های مختلف مهندسی/ رویکردی نوین به ساخت محصولات صنعتی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در